hipphurrabamsefar.blogg.se

Amerikanskt

Publicerad 2013-08-24 i 1:a månaden

Allting är så amerikanskt. Ja, det låter knäppt men jag var bara tvungen att säga det. 
På skolan i New York så har de pepprat oss med att vi ska servera nyttig och hälsosam mat till barnen osv. Gissa vad de serverar för mat på skolan? Precis. Snabbmat. Pizza, hamburgare, grådaskiga köttbullar som de dränkt i tomatsås så att det inte ska synas och lite mer skräpmat. Nästan allt var helfabrikat. Blä.. Dock så var salladsbordet väldigt okej. Stor variation och många såser/dressingar att välja på. 
Jag har gått och blivit loppabiten på nästan hela ryggen och på rumpan efter sängen på skolan. Sjuukt jobbigt. Tänk er att det kliar på rumpan.. Hehe, fin association ni fick nu va ;) 
 
Igår så smet vi från skolan runt klockan nio på morgonen. Sen så var det dags för att åka buss i fem timmar. Vi åkte genom New York, New Jersey och lite fler ställen, sov en bit så har inte så bra koll. Men har iaf varit i tre stater nu. Dock bara åkt bil genom Delaware, men jag räknar det ändå. Lär ju hamna där igen. 
 
 
Nu är klockan ca fyra timmar senare och jag har varit i Delaware. Så har ju faktiskt varit i tre stater på en vecka nu. Jag följde med mamman och hämtade barnen. I början var de lite blyga men tog inte lång tid innan de blev som barn är. Högljudda och pratar konstant. Påminner mig lite om mina syskon. Nu har familjen åkt till Annapolis för att fixa lite inför deras race imorgon (de ska springa 10 miles) och hälsa på lite kompisar. Jag bestämde mig för att stanna hemma så jag kunde skypa med la familia igen, skypade med alla utom pappa imorse så var ju tvungen att skypa med pappa nu, och sova. Är riktigt trött och då har jag ändå sovit länge inatt. Tar väl ett tag innan huvet hänger med i engelskan utan att ta all energi och innan man vänjer sig vid en ny säng. 
 
Har tagit lite foton så jag hoppas på att jag orkar ta tag i det snart. Här är ett litet smakprov iaf på Åke uppe i Top of The Rock. Nu blir det dags för marabou och bokläsning!!!!
 
 

Skriv en kommentar