hipphurrabamsefar.blogg.se

Dag 2

Publicerad 2013-08-21 i 1:a månaden

Dagen börjar med en dusch efter en natt av drypande svett. Fönstrena stängda och ingen luftkonditionering leder tyvärr inte till något annat än en natt av alldeles för mycket vaknande av knarrande madrasser och lager av svett.
Frukosten bestod av två mackor och en så otroligt sötad yoghurt (dock tog jag tre skedar i plastaskålen bara). Mackorna (som var någorlunda mörka) var också sötade! Folket äter ju bara socker här! Helt otroligt.
Lektioner från 8-18:30 idag. Imorgon blire lektioner från 8-21:30. Låter inte så farligt va? En helt vanlig skoldag hemma ju. Men HALLÅ?!? Hur tänker de att vi ska orka hålla oss vakna? Vi har bokstavligt talat suttit på en stol idag i ca 7-8 timmar. Min rygg mådde inte bra efter 4 så ni kan tänka er hur den mår nu. Ser faktiskt fram emot att lägga mig i den knarrande sängen nu. Men tänkte vara snäll och uppdatera er där hemma lita så att ni kan stalka mig lättare. Allt för er liksom.
Det är helt otroligt vad tyskarna gillar att snacka tyska med varandra. Min rumskompis är iaf schysst och snackar engelska med mig även när tyskarna bestämt sig för att de kommer gå och hoppa från empire state building om de inte förmedlar sig på tyska när andra är i närheten. Jag får nojja på dem.

Längtar till torsdag då det blir NY trio och till fredag då man skeppas vidare till sin familj. Dagen imorgon är ju bara jobbig.

Förresten så gick jag ner till vattnet ikväll med två svenskar, som jag åkte flyg med igår, för att fota. Myggorna är ju värre än i Sverige! Vad är det för gift de har? Kolla in bilden! (Var den nu ligger i inlägget. Ingen koll eftersom det är blogg appen som får gälla då jag inte pallar plocka upp min dator.)

Ingen nattmacka för min del ikväll. Ledset fejs på det. Kvällsmaten var inget att hurra för även om det var köttbullar. De var grådaskiga. För att det inte skulle märkas var de dränkta i tomatsås vilket makaronerna också var. Inte alls för mycket tomatsås va?

Vad mycket ironi jag har använt.. Om ni inte förstått det så var det ju tråkigt för då måste ni läsa om det igen eller så skiter ni i det.

Skriv en kommentar