hipphurrabamsefar.blogg.se

Dag 4 - New York

Publicerad 2013-08-23 i 1:a månaden

New York dagen. Den började med att jag gick upp klockan 05:20 ungefär. Duschade och sen så satte jag mig i allrummet för att snacka med Carro på skype. Dock så gick mina hörlurar sönder på planet så det var lite svårt att höra vad hon sa. Sen så var förmiddagen inte annat än seeeg. Satt i sex timmar med två pauser, på en kvart vardera, och skulle lyssna på någon som pratade om första hjälpen, hjärt o lung räddning, osv. Så galet svårt att hålla sig vaken! Sitta på en stol längs med väggen med ögon som går i kors är inget jag hurrar för! Verkligen inte. Kul för de som föreläser att prata med en bokstavligt talat sovande klass. Not! Tack och lov att det är över nu. Imorgon väntar la familia och nervositeten kommer väl komma smygande snart. Kommer iaf fram vid 14:00 imorgon i Baltimore.

Men nu hoppande jag New York. Det var redigt häftigt. Vår guide som vi hade på bussen var stencool och ung. Älskade hennes sätt att verkligen prata med hela munnen. Hehe, bokstavligt talat. Vi kollade på frihetsgudinnan, äpplet, ground zero, empire, 5th avenue, one direction fans som köat i över en vecka(!!! Jag skojar verkligen inte!! Det är unga tjejer som har stått längs med 5th avenue i en vecka och lär få stå där i en vecka till), lite till och var uppe i Top of The Rock. Mycket, mycket häftig känsla! Man såg verkligen allt. Vi frågade någon som jobbade hur högt det var och hon sa 27? någonting meter. Maffigt. Men det häftigaste måste jag säga var Times Square. Det diggade jag verkligen. Dit ska jag igen och äta på Hard Rock Cafe. Hur coolt är det inte att säga att man har ätit på Hard Rock Cafe på Times Square?! Det ska jag allt kunna säga! Himlar ni med ögonen familjen eller skrattar ni och skakar på huvet åt mig? Okej vilket som. Jag vet jag är lite besatt. Blev ikväll en vända på gyllene måsen istället. Köpte oreoglass som var galet god! Alltså bokstavligt talat redigt go! M-m-m!
Bussresan hem blev lite wild and crazy. Det behövs nog inget bevis om ni känner mig när jag är trött och jag meddelar att jag hittat en likadan svensk. Woho.
Nu har jag packat färdigt inför imorgon och väntar nu mest på att få sova. Men de andra töserna ska bara packa ihop sitt med innan lampan släcks.

Kommentarer (1)

Carro

Publicerad 2013-08-23 09:44:52

Haha, två Sofies i en buss! Bådar inte gott! ;)

Skriv en kommentar