hipphurrabamsefar.blogg.se

Det har börjat

Publicerad 2013-08-26 i 1:a månaden

Ledig i 1½ timme till innan det blir till att fortsätta jobba. Jag och familjen gick idag med barnen till skolan, iom att det var deras första dag. Det gick väldigt bra och jag har mest slappat sen dess. Kollat runder på lite olika kurser att läsa eftersom jag måste bestämma mig idag. Men jag känner mig lite vilse så jag ska fråga föräldrarna om lite hjälp ikväll så att man kan ringa imorgon och boka, om jag är sent ute. Annars har jag mest käkat lite svennegodis och läst i min bok. (Tack än en gång Sebastian. Hur många gånger har jag tackat dig nu? Hehe.) Har även skrivit ner lite olika saker som är bra att ha nerskrivet. Något som jag har kommit på att jag måste fråga familjen om är GPS av något slag. Jag är helt lost. Brukar ändå ha någorlunda koll (även om du inte tror mig Sebastian) men det är ju vägar överallt! Har jag nämnt att folk kör som galningar här?
 
Om en timme så sticker jag och ska hämta barnen. Jag hoppas att deras dag har varit bra efttersom det är en ny skola och de känner bokstavligt talat noll personer. Sen så hoppas jag även att det går bra för mig att passa dem för att inte säga få upp dem imorgon bitti och göra allt "rätt" eller rätt. 
 
I förrgår så skypa jag med Sebastian och resten av familjen (kanske redan har skrivit detta?). Sen så igår så visade barnen mig parken här i närheten och sen så blev jag upphämtad av några andra Au Pairer för att smita och köra go-kart. Det var mig en liten bana! Inte riktigt värt pengen man la på det. Efteråt så åkte vi och åt kvällsmat någonstans i Baltimore, som jag aldrig mer lär hitta till. Hehe. Det var jag, två tyska Au Pairer och en kille från Colombia. Trevliga bortsett från att tyskarna tjöta väldans mycket tyska hela tiden. Ibland förklarade de vad de sagt men inte så ofta som man hade velat. Man kan ju också bara prata engelska, vilket underlättar för alla. 
 
Snackat med familjen (igen) på skype. Får se till att det inte blir för mycket kanske så jag inte får för mycket hemlängtan. Eller så snackar jag hela tiden istället ;) 
Nej, nu ska jag smita till skolan och hoppas på att barnen ser mig och jag dem i folkmassan på den lilla skolgården. 
 
 

Kommentarer (1)

Tamsine & kenth

Publicerad 2013-08-26 20:41:32

Älskade Sofie, nu har vi äntligen fått en blogglektion av Tova, så vi kan följa dig på ditt äventyr. Härligt att läsa om din tid over there, so far.
Var stark och tänk på dig själv, vad du mår bra av och vad du vill - det är först och främst Din (inre) resa.
Kramar i massor....

Svar: Vad härligt! Ja det är bara att läsa på :) Får se hur mycket skrivande det blir. Kanske mycket, kanske lite. TACK! Jag gör mitt bästa!
Bautakram!! Hoppas ni mår bra allihopa!
Sofie Ekström

Skriv en kommentar