hipphurrabamsefar.blogg.se

Flyg och dag 1

Publicerad 2013-08-20 i 1:a månaden

Sitter på flyget någonstans mitt över Atlanten. Mår bra ena sekunden och sämre i nästa. Men har iaf en liten tv i sätet framför full med filmer och tv-serier. Dock så funkar inte hörlureintaget (fin svenska..) så jag får kolla utan ljud och med text istället. Men det är inte så farligt faktiskt. Mamma du har vant mig ;)

Vilken nervositet och känslomässigt nervvrak jag var innan flyget. Jag grät och var "glad" grät och var "glad". Thea sa var femte minut att hon inte ville att jag skulle åka, sen när jag läste hennes kort till mig så står det "Jag vill inte att du ska åka. Jag vill inte att du ska åka." Det var riktigt hjärtskärande!! Thea jag älskar och saknar dig!!! Massor!!! Vill krama om dig och kolla på chihaua med dig!
Jag saknar alla er andra med! En sådan här intensiv saknad trodde jag inte riktigt att jag skulle känna direkt. Jag hoppas den lättar för det är inget jag vill gå med i ett helt år. Kommer bli för mycket då.
Väl framme så måste trycket lätta. Det bara måste.

Ska kanske även meddela att utöver detta med saknad och hemlängtan så mår jag bra om man bortser från en rumpa utan blod och ett ben som har somnat. Träffat en hel del andra Au Pairer, både svenskar och danskar. Sitter med Caroline och Emilie som båda kommer från Svea rike. Klockan är snart tio svensk tid, jag är dödstrött och jag ska vara vaken till ca 5 svensk tid, 11 New York tid. Skulle inte förvåna mig om det blir senare med.. W o h o. T a g g a..

Btw så är flygplansmat verkligen inget att hurra för. Knappt ätit någonting idag. Kanske en måltid sammanlagt på hela dagen. Hemma hos er så är klockan halv ett nu på natten. Så man kan väl säga att jag har fastat idag. Inget frivilligt. Bara svårt att äta när jag reser, speciellt med flyg. Man vet ju aldrig om det kommer en massa luftgropar så att man börjar må illa. Så jag tar det osäkra före det säkra och käkar ingenting (typ). Det positiva är ju att hungerkänslor har sprungit och gömt sig och jag känner inte för att leta efter dem. Men jag vet att det vankas pizza när jag kommer till skolan.

Efter en två timmars bussresa så kom man fram till skolan och det enda man ville göra var att gå och lägga sig! Men först så skulle man få nyckel och sängkläder. Och det är 100 % sant vad man har hört om skolans sängrykte. DE KNARAR BARA MAN FLYTTAR BENET ELLER FINGRET! Helt otroligt. Dock var man så trött att man inte brydde sig!
Sen blev det pizza dags eftersom mina måltider inte varit de bästa. Sen gick jag och la mig vid klockan 12:30 NY tid, alltså klockan 6:30 svensk tid.

Kommentarer (2)

C

Publicerad 2013-08-20 13:50:41

Du kommer ha det bra, bästaste!! <3 Vi finns ett skypesamtal iväg eller ett vibersms!

Mamma

Publicerad 2013-08-21 13:56:16

Tänk att du kan se film utan ljud :-)
Förstår dina känslor alldeles och det går över så småningom på ett eller annat sätt. Ta en stund i taget och försök se de små guldkornen i din vardag! Älskar dig!!!

Skriv en kommentar