hipphurrabamsefar.blogg.se

Promenad + mensvärk + Labor Day

Publicerad 2013-08-30 i 1:a månaden

Att gå en promenad med hunden Charlie har jag inget problem med. Han drar lite men då tänker jag bara på Signe och hur mycket hon brukar dra så försvinner irritationen. Men jag saknar dig ändå Signe! Men att gå en promenad och under tiden få mensvärk. Tjotablahejtan vad det är jobbigt! Tacka vet jag att jag iaf var på väg tillbaka då. Uschuschusch. Nu sitter jag i sängen, nyrakad, mirakeltabletten ligger glatt i min mage, mat bredvid mig och så blir det dags för en film. Tveksam på om jag hinner se färdigt hela. Kan hinna om jag börjar nu. Men jag tänkte att ni är värda en uppdatering som inte består av bilder (har inga fler att lägga upp än så länge därför jag måste ta mig tiden att skriva, hehe). Det går bra med kidsen. De har väldigt mycket energi och humöret kan ändras på två sekunder. Har varit med om en hel del utbrott. Alla dessa utbrott får mig bara att önska mig hem till mitt/vårt hus, sitta i köket med familjen och diskutera rena rama rappakaljan. Men jag biter ihop och ska banne mig klara detta. 
 
Har träffat en del andra Au Pairer. Finns en tjej från Finland som bor två kvarter bort och vi ska henka på måndag nere i Inner Harbor och shoppa. Har ju nästan inga kläder, det mesta är kastat. Har exakt två shorts, en kjol (inte så förtjust i kjol men man tager vad man haver), ett par långbyxor och några tröjor och tjocktröjor. 
Så tänk er att här är 30+ nästan varje dag och man äger bara två par shorts. Jag ser ett problem. 
 
Jag jobbar ikväll för föräldrarna ska på middag (dejt). Hihi, amerikanare är så sköna. Sen är jag ledig lör-mån. Det är nämligen Labor Day på måndag. Haha, jag borde verkligen kolla upp vad det är för något för jag har ingen aning. Och eftersom det kommer över en massa släktingar hela helgen som ska fira Labor Day så kanske man borde ha lite koll ;) Men först ska jag kolla på en av alla efterlängtade filmer på min "icke sett men vill se" filmlista. 

Skriv en kommentar