hipphurrabamsefar.blogg.se

Sista jobbdagen över

Publicerad 2013-08-04 i Au Pair - Förberedelser

Hemma från min sista arbetsdag på jobbet. Galet vad bra sista dag. Var i disken och eftersom det är söndag så är det en hel del folk och jag står hela tiden och väntar på den dagliga ruschen som brukar komma en halvtimme till timme efter att det betalats i kassan. Den kom aldrig. Vet ni vad jag hade gjort? Nej självklart vet ni inte det, men var tvungen att fråga ;) Jo, jag hade varit så effektiv i disken att det aldrig blev någon rusch för min del! Då känner man att man verkligen har gjort ett bra jobb! GO MEE!!! Fick faktiskt mycket beröm för det, vilket jag inte klagar på. Det var 260 gäster totalt och då var kanske 50 ute i Storstugan, och deras disk blev diskad där. Så det återstår 210 till mig. Låter kanske inte så mycket men det blir en heel del. Speciellt när det mesta är under de 3-4 sista timmarna. 
Jag har sagt helt adjö till jobbet nu men inte riktigt till Gräddhyllan ännu. Det fattas mig en ceasarsallad, en nötkolapaj och njuta av att se alla andra jobba och inte jag innan jag känner mig nöjd. Haha, det sistnämnda lät lite elakt men det var faktiskt en jobbarkompis som sa så. Hehe. Tänker mig att det får bli sista veckan som besöket går av stapeln :) 
 
Imorgon så är det Stockholm som gäller med Carro! Som jag längtat. Väldigt glad över att hon kan och vill följa med! Resan blir ju dubbelt så rolig när hon följer med. Att hon dessutom åker från Varberg och ner till Skåne, Hässleholm för att kunna ta samma tåg som mig upp, visar ju bara att hon är en på miljonen! 
 
Jag sitter här i soffan och försöker förstå att jag precis slutat mitt jobb och att om två veckor så sitter jag här och vet inte vad jag kommer ha för känslor. Kommer jag ens förstå att det är mindre än 24 timmar kvar tills jag är halvvägs över Atlanten? Nej, antagligen inte. Jag lever i nuet och för resten av veckan för tillfället. Vill ju inte missa att njuta av någonting nu när det är så kort tid kvar. Fast att det är kort tid kvar har jag inte alls förstått att det är snart, bara att jag säger och det hela tiden och tänker det. Det enda jag har förstått är att jag ska njuta av allt. Det tycker jag är mycket bra gjort av mig, att förstå det.
 

Skriv en kommentar