hipphurrabamsefar.blogg.se

Jag smälte till en klick på golvet.

Publicerad 2013-12-11 i 4:e månaden

Kära, gott folk. 
Det är många som undrar varför jag blivit 1D fan. För att citera min syster som skrev till mig halvt på skämt och halvt seriöst "Jag känner inte dig längre." 
Här är en av anledningarna. Denna blicken och leendet, enligt mig, kan få vem som helst på fall! Jag smälte iaf ännu mer när jag såg detta. 
Något annat som är värt att berätta är att ikväll vid kvällsmaten så diskuterade vi lite Sofias situation (med rematch på gång efter nyår osv.) Efter ett tag så frågar Sam mig "Funderar du på rematch?". Snabbt så lugnar jag ner henne och säger "Självklart inte! Jag gillar er för mycket för det." Då svarar hon "Bra!". Åhhh, vad fin hon är! 
Sen så säger mamman "Nej, det skulle förvåna mig och det hoppas jag inte att du vill. Isf vill jag gärna att du säger det till mig." Svarar då "Nej, nej. Tänker absolut inte på det. Jag hoppas inte att ni tänker på det heller för jag gillar er och det skulle även förvåna mig om ni vill det." 
Så med det sagt så blev vi alla glada och lever lyckliga i alla våra dagar. Haha, inte riktigt kanske, men det kändes väldigt bra efter det. Jag har vetat om att de gillar mig innan med, för Ashley säger vad hon tycker, så hade hon inte varit nöjd med mig så hade hon inte dratt sig föra att säga det. Men nu är det bekräftat muntligt också, eller vad man ska säga. De har tagit mitt hjärta! 
När jag nämnde för dem att jag säger ju alltid "I love you" till barnen varje dag. Så kollar de förvånat på mig och säger "Gör du?". Mitt svar "Jag säger ju det varje gång jag lämnar er vid skolan." Sam: "Gör du? Det har jag inte märkt." Haha! De är verkligen zombies på morgonen. Jag och Ashley konstaterade att jag ska prova säga något annat och se om de reagerar, hon tror inte det. Hehe.
Vi diskuterade även hur de hade bett Madde hjälpa till att välja nästa Au Pair (mig då) eftersom de har hört en massa historier om konstiga Au Pairer, och en sådan ville de ju inte ha. Så Madde hon hjälpte till att leta upp en Au Pair som såg "värdig" ut. Haha, snyggt ordval Sofie.. 
Så hela dagen har varit väldigt bra. 
 
Har jag nämnt att kidsen har varit lediga från skolan pga av snön som kommit? Alltså jag kan smått förstå i måndags eftersom vägarna var inte riktigt att leka med. Men man kan ju plogga och köra försiktigare än vad amerikanare gör. Så i måndags var det mest chill här hemma. Det gick väldigt bra allting. Sam hade en kompis över så det blev en del snölek och kakbak, bla pepparkakor med amerikansk deg (= väääldigt söta). 
Och idag så smet vi till en pulkabacke ca 10 min härifrån (gillar grejen att det funderades på att köra bil dit. När de frågade mig så sa jag sa att gå är skönt.). Det var väldigt kul! Jag och Ashley tog en pulka och vi åkte längst, rakt in i en buske. Haha! Efter det så kom två av deras kompisar över, som även de var vid pulkabacken. Blev mycket högljutt i huset så man blev helt trött i bollen. Skypade lite med mamma under tiden, vilket var kul och skönt. Jag har en bra mamma jag. Slänger in ett, jag älskar dig, här. 
Efter att kompisarna smitit så smet barnen och Ashley över till ett par andra kompisar och jag stannade hemma. För min del blev det julmusik på och bädda rent i ungarnas sängar. 
Får ju inte glömma berätta att jag, Ashley och Keller rensade bland ALLA hans legosaker idag. Vi sorterade ALLTING i färg. Han har GALET mycket lego, den killen. Det tog oss lite mer än en timme, vilket leder till ond rygg efter ett tag. Måste lägga upp en bild på det för det är tusentals legobitar. 
Men här är en snöbild från idag. (Sen ni hur lite snö det är och skolan blev inställd idag igen..Hallelutanlej.)

Skriv en kommentar