hipphurrabamsefar.blogg.se

Julkonsert

Publicerad 2013-12-19 i 4:e månaden

Idag var det dags för Sams konsert! Hennes allra första någonsin och hon var så nervös och exalterad innan! Aldrig sett henne så här pepp inför något innan. Så kul att se! Innan konserten så snackade hon hela tiden om hur nervös och spännande hon tyckte det skulle bli! Hon ville även tillbaks till skolan ännu tidigare än planerat bara för att umgås med de andra och öva. Tydligen så fick man även extrapoäng för det? Men jag vet känslan! Så jag sa att jag ska göra mitt bästa för att få ihop det, men då måste även de lova att göra det de ska. Inget tjaffs blev det, utan allting gick som smort!
 
Själva konserten gick hur bra som helst! Sådär falskt och ljuvligt som alltid när det gäller låg- och mellanstadiet. Men några av ungarna såg man hade riktig talang! T. ex. så fanns det en kille som spelade fiol (förvånansvärt många killar som spelade fiol, vilket var askul att se) och det såg så naturligt ut när han spelade. Visst var det en del småfel och annat han kunde jobba med. Men överlag väldigt bra. 
Och Sam, hon var så pirrigt nervös. Det syntes över hela henne! Det blev ett par djupa andetag innan hon började spela. Blev så fruktansvärt stolt över henne! Som hon har övat de senaste två månaderna!
 
Jag och Anni hittade alltid någon person som var underbara på sitt eget sätt. Det fanns en kille i kören som gjorde charader till varenda låt, en annan som körde noterna upp framför ansiktet så att man inte kunde se honom alls och en kille som nickade (stora nickningar) med huvudet i takt till musiken. Sen självklart fanns de ju de barn som log så där stort och lyckligt och de som såg ut som om de tvingades gå genom femtielva mils gyttja i en öken med bara en flaska citronvatten. (Jag vet att det makes no sense, men vem har sagt att det måste göra det? Man ska aldrig sätta gräns på sin fantasi, om man inte går själv i mörker!)
I väntan på att konserten ska börja så spelar jag och Keller ett apspel. 
Anni och Mimmi fick sig en plats bredvid oss. Yey! Visst är de fina?
Där sitter hon! Ytterst längst bak. Sååå duktig, min lilla tös!
 
Snackade med min bror ikväll!! Ibland är det allt bra att han är uppe sent! Så kul att snacka med honom, mår alltid så bra efteråt! Jag har bästa brodern jag!

Skriv en kommentar