hipphurrabamsefar.blogg.se

Lördagen den 21:e december

Publicerad 2013-12-24 i 5:e månaden

Hela dagen började med alldeles för lite sömn och gå upp klockan 4 för dusch och packa inför helgen. Vilket inte tog så väldans lång tid eftersom jag bokstavligt talat bara tog och slängde på mig något och sen var det bara pjamas, extra tröja, underkläder, hygienartiklar och kameran som slängdes ner i min underbara kånken. 
Klockan fem så stod jag vid Annis hus och redo för vad helgen hade planerat för mig. 
Taxi till stationen och sen var det bara att vänta på att bussen skulle släppa in oss. 
Eftersom sömn, skratt och ännu mer sömn så kom vi fram till NY! 
 
Dagen ledde oss till Times Square, Madison Square Garden, Sockerbit, Central Park, Madam Toussads, Times Square igen, Hard Rock Café (när vi insåg att vi skulle vara tvugna att vänta i två timmar så drog vi) och sen begav vi oss till (vad som var dömt att misslyckas redan från början) till Rockfeller Plaza för att kolla på den stora julgranen och skridskorinken. Det var SMOCKAT med folk. 
Man kunde ICKE gå alls. Det var till att ta sig riktiga minimyrsteg heeeeeela tiden. Bilder kommer ni hitta längre ner. 
 
Efter det försökte vi hitta en taxi någonstans för att ta oss till hotellet. Eftersom vissa vägar var avstängda så fick vi gå ett tag. När vi väl hittat en så var det ju självklart trafickstockning ÖVERALLT. Att åka 5-6 kvarter kostade oss uppemot 15 dollar..
Väl framme vid hotellet. Gissa vad vi behövde för att kunna checka in.. MITT PASS!!! Självklart så har jag inte haft en tanke på det. Vi kunde ju inte precis byta hotell heller eftersom ALLA kräver pass, om jag inte har amerikanskt körkort. Vilket jag ju inte har. Men snäll var killen i disken. Han kopierade mitt svenska körkort och så fick vi vår nyckel. 
Men kan lugnt säga att jag ALDRIG mer kommer sova där. Rummet var okej. Men området var vääärsta slumrask-kvarteret! Det märktes att taxichauffören inte riktigt ville släppa av oss vid hotellet först. Två blonda, unga töser i skumkvarter? Nej, tack! Men vi klarade oss med livet i behåll och på dagen så var det ändå helt okej kvarter. 
 
Men nu känner jag för en fotobomb eftersom jag är för lat för att skriva mer.
Älskade Times Square med nästan inget folk. 
Vi står på röda trappan, eller vad den nu kallas. Fina skor iaf.
Stelt? Nejdå!
Annis kommentar när hon såg dem. "Kolla! De är ju lika korta som du!" Ha ha...
MITT NYA ÄLSKLINGS SNACK!! Typ som kanderade nötter, men ändå inte. Eller det kanske är det ändå? Jaja, jag har ingen koll. Fruktansvärt gott är det iaf. Speciellt chasewnötterna!
Jag säger till Anni. "Anni, jag tar en massa bra foton utan att kolla. Titta."
När vi kollar på fotot så brister det för oss båda. Hujedamig vilken underbart duktig fotograf jag är, haha!!
Anni är världskänd. Men de har skrivit fel på hennes namn. Såååå pinsamt!
Vi hittade till Sockerbit!!! SVENSKT GODIS OCH SVENSK RADIO!! Går inte att begära mer av en affär.
Åke bestämde sig för att vara patriotiskt och spatsera med svenska flaggan.
Central Park i all sin höstiga/vintriga stolthet
Nighttime in Times Square. Inte alls mycket folk.
Rockfeller Plaza som vi var dumma nog att försöka ge oss in på. Smockat! Det var ju nästan så att det blev tungt att andas. 
 
Finns nog folk som skulle ha tagit och delat upp detta i olika inlägg. Men jag är inte "nog folk" utan jag gör som jag vill, så det blev så här. Allting på en gång. 
Fast jag bestämde mig faktiskt för att bilderna på mig och Anni får komma upp i nästa kanske. Vissa biler, hrm.. är inte riktigt för allmän beskådan + att det finns en hel del. Vi är inte normala kan man säga. 
 
Mitt slutord är att jag blir lycklig av att veta att Anni fortfarande tycker om mig efter denna helgen. För jag var på alla möjliga sorters humör. Överklycklig till halvdeprimerad. Men såatte.. vad kan man göra, förutom att äta choklad?

Skriv en kommentar