hipphurrabamsefar.blogg.se

Nyttig kentaur

Publicerad 2013-12-06 i 4:e månaden

Jag och Keller hade kvällsmat för oss själva ikväll. Vi kom in på nyttig och onyttig mat snack. Keller börja dilla om att det är onyttigt att äta för mycket av skalet på en gurka. Jag kontrar med att skal överhuvudtaget är väldigt nyttigt (kanske dock inte då apelsiner). Men han påstår fast och bestämt att hans läkare säger det hela tiden! (Ööh.. Vilken läkare?) Då påstår jag, fullt allvarlig, att vi har nyttigt godis i Sverige. Så det är till och med nyttigare att käka godis än frukt/grönsaker i mitt hemland. Han trodde mig inte först men efter att ha kollat på mitt stenseriösa ansikte så tittar han förvånad men beundrande på mig och även lite drömaktigt! Tar inte många sekunder innan mitt leende sprids över hela ansiktet och Keller tittar förnämat på mig. Haha, oj vad klockrent det blev! Så synd att jag inte har det på film. 
 
Men det bästa var nog när han sitter och kollar på Percy Jackson and the Thunderbolt och det visas en kentaur som säger "This is my true shape.". Gissa vad jag säger till Keller? Jo, självklart kan jag inte låta bli utan säger med stenansikte att jag har inte min sanna skepnad, jag är egentligen en kentaur. Att han inte tror mig i början hade jag räknat med, men att han efter ett tag börjar tveka och stirra undrande på mig fick mig att fundera hur han i hela fridens namn kan tro mig!? 
 
HAHA! Han måste ha varit väldigt väck idag eller så gick han på "tro-på-allt-som-Sofie-säger-för-att-hon-är-awesome-och-vet-allt-pillret". Jag skulle nog säga att det var en kombination av båda. (Jag "tvingar" nämligen Keller säga "Sofie is awesome" varje gång jag har något som är hans som han vill ha och han hade precis sagt det innan jag lyckades (hur i hela fridens namn gjorde jag det?!?!?!) övertala honom att jag är en kentaur! Hehe, väldigt kul.)
 
Och nej, jag är inte alls konstig.

Skriv en kommentar