hipphurrabamsefar.blogg.se

Vill inte ändra på någonting!

Publicerad 2013-12-09 i 4:e månaden

1. Jag lugnar alla med att våra 1D biljetter är äkta. Vi ringde och pratade med dem. Det är kolugnt nu! 
 
2. Jag har sagt det innan och säger det igen. Jag älskar årets julkalender. Den är så bra och rolig!
 
3. Gårdagen och dagen: 
Dagen igår var helt fantastisk perfekt! Efter att jag lämnat av Anni så tog jag och Sofia ner luftmadrassen och la den framför tv:n. Vi sov och vaknade under hela första filmen (som ni redan vet). Eftersom klockan var över middagstid när filmen var slut så lekte vi lata amerikanare och beställde pizza till dörren. Vem pallar liksom köra till pizzeran som ligger fem minuter bort? Inte vi iaf. För att försvara oss lite så hade vi faktiskt bestämt att vi inte skulle ta och lämna huset på hela dagen. Sen så chillade vi med film 3,7 och 8 av H.P. Under denna tiden hittade vi på en massa annat. Vi kollade lite youtube-klipp, sov, pratade, var telefonnördar och käkade mat.
Det var helt galet hur fort tiden gick igår! Ni vet när man tycker tiden går bautafort och ändå på något sätt så tycker man att dagen har rullat på i snigelfart. Precis så var det igår. Varje gång vi tittade på klockan gjorde vi stora ögon! Som tiden sprang iväg. Ett som är säker är att jag inte vill ändra gårdagen på något sätt! Den var perfekt från början till slut! Vi gick och la oss lite efter två och jag somnade nog vid halv tre. Vi flyttade oss inte från tv-rummet utan vi växte fast där. 
 
Idag så vaknade vi av oss själva (inget alarm, woho!). När Sofia går upp för att pallra sig till toaletten så stannar hon helt plötsligt till och stirrar ut genom fönsret och utbrister "O, herregud!" Jag blev lite smårädd och tänker att nu har en tjuv tagit sönder fönstret eller så har vi glömt fönstret öppet (vi tyckte nämligen det var kallt när vi vaknade). Jag frågar vad det är som har hänt och detta enda hon säger är "Kom och kolla." Snabbt reser jag mig upp och får då syn på fönstret vid trappan. DET SNÖAR!! Jag ställer mig på stället och hoppar upp och ner och skriker av lycka! Snabbt så åker skor, tjocktröja och halsduk på och jag springer ut. Åh, vilken lycka! Luften var kall, isig och SNÖIG. Det luktade snööö, gott folk! Ojojoj vilken kick jag fick! Jag och Sofia kände oss som Baltimores lyckligaste personer. Okej, vi VAR/är Baltimores lyckligaste personer! Vi bestämde oss för att innan vår vinterpromenad så skulle vi kolla på H.P 6 också. Vi tog oss en varsin dusch under tiden, för vi luktade gräsligt! Jag tror inte jag hade duschat sen i torsdags. Föreställ er att man växt fast i ett rum, på en luftmadrass och endast lämnat sin sköna, sunkiga plats för gå på toa, göra te, ta lite frisk luft vid dörren och betala för pizzan (vilket det var Sofia som gjorde). Man luktar inte fräscht. (Haha, gillar hur jag verkligen försöker få er att förstå hur illa vi luktade!) 
 
Jag och Sofia tog oss en snöig promenad till Eddie's för att köpa pepparkakor vid middagstid. Vi smet in på Starbucks efteråt och köpte varm choklad. Gott och härligt att dricka något varmt i snöyran på väg hem till Sofia för att kolla på dagens avsnitt av julkalendern! Under promenaden tillbaks så träffade vi på Claudia och Anni. Bestämdes rätt snabbt att de skulle komma till oss efter att ha handlat lite nödvändigheter. Julkalendern och pepparkakor blev det när vi äntligen kom in i värmen. När sedan vi fick sällskap så blev det att vi satte på One Directions film. Haha, hur har jag hamnat i denna sitsen alltså? Kul var det iaf. 
 
Nu sitter jag mätt och belåten i min säng med julmusik på och förbereder mig på en veckas jobb. Är inte säker på om jag jobbar hela dagen imorgon eller inte. Det finns nämligen en chans att skolan får för sig att stänga imorgon vilket leder till en hel dag av jobb. Men Chris tror inte det. För snön lär regna bort inatt så att vägarna är okej imorgon och skolan har ingen anledning för att stänga ner då. 
 
Sofia-citat:
Jag och Sofia står i dörren och tar en nypa frisk luft. 
Sofia: Vi kanske ska lämna dörren öppen så vi får lite frisk luft. 
Jag: Nej, det kan ju komma någon. 
Sofia: Ja, tänk om en tvättbjörn kommer in. 
Jag: (Tysnad sen asgarv) 
Vi är tydligen rädda för helt olika saker.
 
Sofie-citat: 
Jag: Läser man "på skens" istället för "påskens" så får man äntligen förståelse för hur dålig man blivit på att läsa svenska.
Nu ska jag kolla på en julefilm. Man får ju passa på när man har en massa julkänslor! Blir till att tända alla mina Ikea ljus och njuta av pepparkakor! Måste snart köpa nya för jag använder mina så mycket. De varar ändå i 8 timmar vardera! Inte alls överkonsumtion.. 
 
Rulla lugnt i snön! 

Skriv en kommentar