hipphurrabamsefar.blogg.se

19:E AUGUSTI = 41 dagar

Publicerad 2013-07-09 i Au Pair - Förberedelser

Om 41 dagar sitter jag på ett plan till New York! Där kommer jag först befinna mig i några dagar på CC's Training School innan jag fraktas vidare till Baltimore! Woho, säger jag bara! Äntligen händer det något! Och jag kan redan säga att jag är trött på allt som ska fixas och då är jag inte färdig med min visumansökan ännu. Blä. Låter ju lovandes när jag endast har sutit i tre timmar med det ungefär (till mitt försvar för den långa tiden så har jag flummat bort det mesta). Vilket tidsslöseri.. Haha, hur ska detta gå. 
Men nu har jag iaf bokat tid för hälsoundersökning nästa vecka och beställt personbevis 120 med. Så kan ju ta och bocka av det. Två saker mindre på min lååånga "att göra lista". Sen försöker jag även fixa tid till att ta ett visumfoto men ingen som svarar. Men får väl fortsätta att ringa som en stalkare och hoppas på att jag kan få en tid imorgon. Måste få en tid imorgon! Annars kan jag inte skicka in min visumansökan! Och det ska ändå gärna göras idag. 
 
Eftersom jag kommer en vecka senare än planerat så kommer jag tyvärr inte hinna träffa deras nuvarande Au Pair Madelene. Hon kommer åka någon dag innan jag kommer. Det är synd. Hade varit kul att ha någon där som man kan fråga saker och ting om och hjälpa en komma in det hela. Men jag kan mejla henne hur mycket jag vill om jag har någon fråga! 

Skriv en kommentar