hipphurrabamsefar.blogg.se

30 DAGAR

Publicerad 2013-07-20 i Au Pair - Förberedelser

Om 30 dagar så har man irrat runt på Kastrup.
Om 30 dagar så har jag förhoppninsvis inte glömt något.
Om 30 dagar så kommer jag leva med en(?) knut i magen.
Om 30 dagar har jag varit i London för första gången. (Dock bara på flygplatsen och det räknas inte.)
Om 30 dagar har jag åkt flyg helt själv.
Om 30 dagar så träffar jag andra Au Pairer.
Om 30 dagar kommer jag sakna Sverige som bara jag kan göra. 
Om 30 dagar har mitt liv förändrats för alltid. (Ojoj, vad seriöst det lät.. Men sant.)
Om 30 dagar går några drömmar i uppfyllelse.
Om 30 dagar får jag mig kanske ett tredje hemland. 
Om 30 dagar hoppas jag ha hittat någon ny vän.
Om 30 dagar så skriker jag. 
 

Kommentarer (2)

Sofia

Publicerad 2013-07-24 17:05:54

Hej! Googlade på au pairer i Baltimore och kom in på din blogg. Har förstått att du ska åka i augusti, och själv åker jag dit i början av september :) Vore kul att kanske ha lite kontakt nu innan, så att man i alla fall vet vem någon är där borta. Lycka till med allting! :)

Svar: Åå, vad trevligt! Ja jag åker den 19:e augusti :) Det låter mycket trevligt och det har jag gärna! Ska du vara på ambassaden den 6:e aug med? När i september åker du och hur känns det nu när du snart åker? Tack så mycket! Du med!! :)
Sofie Ekström

Sofia

Publicerad 2013-07-27 10:49:22

Åh, vad kul! Inte långt kvar för dig nu då!
Ja det ska jag, du också? :) Jag åker den 3 september! Börjar bli lite nervös nu, men annars känns det jättebra :) Hur känns det för dig?
Tack! :)

Svar: Nej verkligen inte och det börjar märkas! Det förstår jag. Ena stunden så känns det som om det är långt kvar och i nästa så känns det som om det är imorgon. Helt galet och underbart är det på samma gång att det är så kort tid kvar. Japp! Då synes vi där! :)
Sofie Ekström

Skriv en kommentar