hipphurrabamsefar.blogg.se

6 veckor

Publicerad 2013-07-02 i Au Pair - Förberedelser

Igår ringde jag CC eftersom det har inte ändrats till att familjen tackat ja till mig på deras "hemsida", eller vad jag nu ska kalla den. Men de sa att de inte kunde göra något förrän Boston accepterat det. Mitt lilla dilemma är att jag har inte mycket tid på mig innan allt måste vara färdigt! Och jag jobbar ca 4-5 dagar i veckan. Jag kommer få sitta till sent in på kvällarna om detta ska gå ihop. Jag åker om 41 dagar och inom 3-4 veckor så måste jag åka upp till Stockholm till Amerikanska ambassaden. Det måste sedan även finnas en ledig tid på en dag som jag inte jobbar. Good luck, säger jag till mig själv! Sen så ska man ju även till vårdcentralen, motormännen, polisen, osv. 
Vad jag har konstaterat för mig själv många gånger de senaste dagarna är att de flesta har ca två månader på sig att fixa allt detta. Jag har en månad. Sista veckan måste allt vara helt klart och det är bara att packa som gäller, för kung och fosterland. 
Om jag inte har accepterats imorgon så kommer jag ta och ringa dem och säga att nu får det faktiskt ske omgående eftersom jag måste börja fixa alla papper, boka tider, osv. Det är ju för sören semestertider nu!
 
 

Skriv en kommentar