hipphurrabamsefar.blogg.se

De har kommit!

Publicerad 2013-07-17 i Au Pair - Förberedelser

Hälsoundersökning - CHECK
Eller?? Läkaren jag hade var väldigt vimsig så att fylla i ett A4 papper tog en timme.. Helt otroligt. Ändå har det blivit konsigt. Tack och lov att pappa hjälper mig! Han ska ringa imorgon och prata med dem. 
Sen så har jag även fått papper från CC, bla Erika försäkringskort. Jag måste ha med mig den överallt där borta, och bara för det så vet jag att jag kommer glömma den mer än en gång. 
 
Till goda nyheter. Jag har fått mina FLYGTIDER!! Dock så tänker jag inte berätta vilken tid jag åker ännu. Det kommer senare. Mohaha! Men jag kan berätta att jag får ha 23 kg incheckningsbagage och 23 kg handbagage. Mycket och bra. Den nervösa smålandstjejen säger tack och bockar. 
Just nu är jag nervös. Men faktiskt är det inte över att åka iväg utan över alla papper hit och dit. Är så galet nervös över att jag ska ha glömt något papper eller fyllt i fel så att jag inte får mitt visum från ambassaden, att det kommer bli en massa extra pengar som slängs ut för att jag inte är tillräckligt noggran. Det är nu, som ni märker, som alla kvinnors mest hat/älskade gen kommer fram ---> överanalyseradet. Den är i full gång och kommer inte släppa förrän jag kommit genom tullen i USA. Det betyder 33 dagar av nervositet. Eftersom min nervositet nog mest kommer ligga och gro åt pappershållet så kommer nervositet för att träffa familjen inte kommer förrän efter tullen i USA. Vilket betyder att de kommer byta av varandra. Kul va?! Dagar av nervositet gör mig inget annat än glad.. 
 

Kommentarer (1)

C

Publicerad 2013-07-17 22:55:54

Snart träffar du mig och då ska jag hjälpa dig att ta bort nervositeten!! <3

Svar: Det får du mer än gärna göra! Och det ska bli kul att träffa dig igen!
Sofie Ekström

Skriv en kommentar