hipphurrabamsefar.blogg.se

Jag trodde jag skulle vara produktiv..

Publicerad 2013-07-29 i Au Pair - Förberedelser

3 veckor. Det är allt som återstår fram tills jag har lämnat Svea rike. Vad ska man mer säga än allt som man redan nämnt? Istället för att skriva femtielva olika ord på mina existerande känslor så sammanfattar jag det så här: WOHO till BUHU! Tror allt ni förstår mitt budskap, om inte så får ni helt enkelt vara ovetandes om den logik som finns i min sammanfattning. Själv tyckte jag det var rätt tydligt.
Men vad händer om en vecka då? Jo, jag är framme i Stockholm med C där vi ska myspysa! Det blir en härlig vecka nästa vecka, det har jag bestämt. Tågbiljetterna som skulle ha skickats till min mobil löste jag idag genom att ringa SJ och få dem skickade till C's mobil istället. Sen så ska jag låna syrrans mobil i Stockholm så att vi kan nå varandra. Lätt som en plätt som det löst sig. Dock så är det ju inte kul innan det löst sig. 
 
Nu tänkte jag ta och berätta om vad jag har mer gjort på Au Pair fronten idag. Jag ringde till CC och frågade några frågor och har börjat packa ner lite saker faktiskt. Det är helt otroligt! Jag som oftast börjar packa något för sent kvällen innan har fyllt nästan en hel flyttkartong. Fick en så'n kick för någon timme sedan och hittade en kartong i garaget, så varför inte börja lite när lusten väl satt i? Resultatet blev att efter cirka 10 minuter så hade jag inte längre någon glöd kvar och frågade mig själv varför jag ens påbörjat detta uppdrag som var dömt att misslyckas. Men to late, golvet var smockat av skräp och behålla saker så jag fick ju iaf ta och packa ner det innan jag tog mig en välförtjänt paus. (Pausar fortfarande och tänker nog fortsätta med det i ett par dagar till iaf, innan nästa ryck kommer.) Jag har även tagit tag i packningslistan. Hehe, eller egentligen inte. Någon hade lagt upp en fin packningslista på sin blogg så jag kopierade den och gjorde några ändringar. Så jag tar nog faktiskt inte åt mig äran över att ha skrivit en lista. Men varför göra ett jobb två gånger när en gång räcker ;) 

Tiden för allt det som jag har hittat på idag kan jag nog få ner till mindre än två timmar och resten av tiden har jag varit en blöt pöl på golvet lite överallt i detta hus. Värmebölja inomhus på 28 grader och där ute är det ju inte precis svalare. Vilken produktiv dag.. och jag som gillar produktivitet.

Skriv en kommentar