hipphurrabamsefar.blogg.se

Visumansökan - CHECK

Publicerad 2013-07-10 i Au Pair - Förberedelser

Nu är äntligen min visumansökan skickad. Var i Hässleholm idag för att fixa visumfoto och passade även på att gå in i bokhandeln för att fixa papper till mina studenttackkort. Tyvärr hade de inte tillräckligt många papper av just den som jag ville ha så de ska beställa till mig och förhoppningsvis så kommer de i nästa vecka. Som tur är så ska mamma till hässleholm i nästa vecka så hon kan ta dem då om de har kommit. Mina tackkort kom alltså igår och jag måste säga att jag är rätt nöjd med dem. 
Och gällande visumfotot. Jag gick in och sa att jag ville ha ett visumfoto och hon sa att då kan du sätta dig här, och pekade på en pall i hennes lilla hörn. Satte mig, fotot togs, skulle betala, allt detta på mindre än en minut. Det är nu det roliga börjar.. Hennes babs godkänner inte mitt kort. Efter tre misslyckade försök och jag som montont tänker i min skalle "Det finns pengar. Det finns pengar. DET FINNS PENGAR!!!", meddelar hon att det finns en automat två kvarter bort så jag beger mig av dit och bävar inför att mötas av ett tomt bankkort. Jag fick ju för sören min lön i förra veckan! Tack och lov att det visar sig att det är bara hennes babs det är fel på! Mitt konto var intakt och jag gick tillbaka glad i hågen och betalade för fotona. Ännu en grej mindre på min lista. YES!
 
Ni som känner mig, vet att jag inte är så väldans förtjust över att prata i telefon. Håll i hatten, för idag har jag ringt fyra samtal till personer jag inte känner! Den ni. Jag är stolt över mig själv. 

Skriv en kommentar