hipphurrabamsefar.blogg.se

1 minuts telefonsamtal

Publicerad 2013-06-28 i Au Pair - Förberedelser

Igår på jobbet så kom mamma och fikade eftersom det var byalagets torsdagsfika. Mamma lånade min mobil om någon skulle behöva nå henne, eftersom hon glömt sin hemma. Lite efter tre kommer hon till mig med mobilen och säger: "Du vill nog ta detta. Det är ett utländskt nummer och jag tror att det är USA." Sagt och gjort så tar jag mobilen och går ut. På mindre än en minut så var samtalet över och jag flyttar till USA den 12:e augusti. Den ni. Det var snabba ryck. Har som sagt fortfarande inte fattat det. 
Den senaste veckan har jag varit så irriterad på allt och alla, fast det har inte gjort något, pga av att jag inte vetat vad familjen tyckt om mig och planerna för hösten kändes säkra ena stunden och osäkra i nästa. Och igår morse var jag fly förbannad för att jag inte var så nervös, så igår ställde jag in mig på att inte åka alls. Att familjen helt enkelt hittat någon annan. 
Jag snackade med mamma hela vägen till jobbet och så sa hon att vi kan be att innan ikväll att jag får svar. Det dröjde inte ens till kvällen. 
 
Har idag varit och snackat med min chef om att inte kunna jobba i augusti. Så min sista jobbedag lär bli sista augusti. Känns helt okej för min del. 

Skriv en kommentar