hipphurrabamsefar.blogg.se

Ämne i svenska - Check - 10 april

Publicerad 2013-06-18 i Au Pair - Förberedelser

Igår bestämde jag mig äntligen för vad jag skulle ta och snacka om på mitt nationella tal i svenska nästa vecka. Sjukt gött! Jag är ju väldens intresserad av schampo och balsam. Nu tänker ni säkert “What?”. Let me explain. Hela mitt intresse startade för schampo och balsam men har vuxit sig och inkluderar nu hudkräm, deo, nagellack, stylingprodukter, osv. Mitt intresse är för de skitämnen som finns i produkterna, miljögifterna. Som parabener, sulfater och silikoner. Detta startade för lite mindre än ett år sedan av min kompis som tog upp detta och så började vi diskutera fram och tillbaka. Nu kör jag på naturliga schampo och balsam utan skit i och när min hudkräm tagit slut så ska jag leta efter en hudkräm som är helt naturlig med. Vad jag har hört så kan man använda sig olivolja. Jag gillar tanken och ska kolla upp mer om det. Jag tycker det verkar lovande. Varför jag inte börjar direkt med det är för att jag har väldigt svårt för att kasta något som inte är tomt. Det är ju ändå en dålig miljöpåverkan, så då använder jag hellre upp det för att ta mig mot naturliga produkter steg för steg.
Jag och mamma tog en promenad igår kväll och då kom detta upp och även plastprodukter. Ni vet om att plastprodukter innehåller en massa skräp som lagrar sig i kroppen? Om inte så vet ni det nu. Mamma skriver nämligen ett arbete som sådant här nu. Älskar en av hennes böcker som hon visade mig sen, angående skräp i produkter. Ska använda den till mitt tal och faktiskt så ser jag fram emot att skriva talet. Kommer bli intressant.

Måste bara nämna att jag är så glad för att jag äntligen har börjat ta tag i bibelläsningen igen. I 1½ år så har den legat på hal is men nu så har den tagit ett skutt upp i min famn. Känns bra!

Kan väl lika väl nämna nu i förbigående att brevet från Cultural Care innehöll … (trumvirvel) … papper. Tada! Haha, nej men viktiga papper. En del papper som ska fyllas i när jag har fått en familj och ett häfte som jag ska ha gått igenom innan jag åker och några infopapper. Allt detta gjorde mig väldigt positiv inför framtiden. Lite mer verkligt nu än för någon vecka sedan. Halle dar, för två veckor sedan så var ju inte ens min ansökan färdig!! Gillar framfarten.

Skriv en kommentar