hipphurrabamsefar.blogg.se

Lååång dag - 29 mars

Publicerad 2013-06-18 i

Igår var det en händelserik dag men ändå inte. Ni vet när man gör en massa saker fast det känns som om man har gjort ingenting. Hela dagen igår var en sådan dag. Allting som jag gjorde var endast en massa onödiga saker. Kunde göra vettigare saker, fast det var vettiga saker.. Ni förstår lite mitt dilemma som ägde rum hela dagen igår?  Men för att berätta om något igår så kan jag berätta om lunchrasten. Vi fick sluta en kvart tidigare från samhället, alltså 10:20 ungefär. Jag, My, Petra och Sofia hade bestämt att vi skulle gå till Röda Korsets Second Hand eftersom de hade fyll en kasse för 25. Jag går lite innan dem för jag var tvungen att lämna tillbaks böcker på stora biblan, sen beger jag mig dit. På vägen så går jag igenom det jag måste göra innan vi börjar klockan 1 igen. Gå på second hand, köpa film och växla pengar på banken. Inte mycket så lätt att man hinner det.

Vi befinner oss på s h i ca 30 minuter, jag var inte riktigt på humör. Man måste vara på rätt humör för att kunna gå på s h, så är det bara. Hur som haver så beger vi oss mot hemmakväll där tjejen i kassan meddelar att filmen ej finns att köpa endast hyra. Du skojar med mig?! Besviken går vi ut därifrån och jag glömmer helt bort banken i mina besvikna tankar som inte riktigt vet var de sak ta vägen och min kurrande mage.

Raskt går vi tillbaks till skolan för att äta. Efteråt beger vi oss mot varma rummet där de har en “catwalk” med sina nyinköpta kläder. Kul var det! En kvart innan nästa lektion börjar så kommer jag att tänka på banken och blir helt stressad. Jag kommer ju inte hinna sticka och växla denna dagen! (För de som kan mitt schema så är lunchrasten den enda långa rasten, de andra är på 10 min.) Jag kommer fram till att jag kan hinna, om jag verkligen lägger krutet till, på nästa rast. Sagt och gjort. Med skoskav, som börjar kännas rejält, power walkar jag till banken för att när jag väl kommer dit inse att det är skärtorsdag så de STÄNGER TIDIGARE!! Men jaaadå, kunde ju inte blivit mer lyckat.. Jag har inget annat val än att smårusa tillbaks till skolan och kommer precis tills vi ska börja.

Inte att förglömma när jag går mot banken så ringer Amy mig och pratar om ansökan. Stressad som jag är lyssnar jag men tappar lite, vilket kommer visa sig senare på kvällen. Hon säger att det vore bra om ansökan kan bli färdig till klockan sex innan hennes kollega i Stockholm slutar, eftersom det är påskhelg sen. (Jag slutar 17:45 och brukar vara hemma 17:30.) Säger att det blir lite tajt men att jag ska nog fixa det.

Sista lektionen är Re B och vi skulle på studiebesök, så jag hade lånat A&L bil. Vi begav oss till en kyrka utanför Hässleholm. Mycket trevligt. Detta gjorde att jag kom hem lite tidigare än förväntat. Mycket positivt! Sätter på datorn för att börja jobba med ansökan. Jag är färdig med allt tills klockan 17:45, förutom en sak. Och jag kan inte komma på vad det var jag skulle ändra! Så jag försöker få tag på Amy, vilket naturligvis inte går. Är inte sugen på att skicka in en ansökan med något som inte stämmer så det blev ju helt enkelt att vänta på att hon skulle ringa mig. Den kvarten gick fort så då var det skitsamma. Den fick skickas in senare.

Men nu ska ni få höra! Väl hemma hemma så ringer Amy runt 8 och efter lite snack så kommer vi fram till att det var nog inget som skulle ändras och så säger hon till mig att om jag känner mig klar med ansökan så kan jag skicka in den och så ska hon acceptera den ikväll, ringa sin chef så att den blir accepterad av dem imorgon (idag då) och så ska chefen ringa mig. Vad hände där? Tackar jag inte nej till. Nu kunde jag äntligen slappna av helt, eftersom att växla pengarna även det löst sig. Morfar och mormor ska vara i Helsingborg på måndag och de skulle ändå till Forex. Så de fixar det åt mig.

Om ni har läst ända ner hit så beundrar jag er. Just so you know.

Skriv en kommentar