hipphurrabamsefar.blogg.se

Ut och in och lite mer in och ut

Publicerad 2013-06-21 i Au Pair - Förberedelser

Ibland, som nu, undrar jag varför jag har valt USA av alla ställen. Varför inte England istället? Egentligen är det fler fördelar med att åka dit. Närmare, får engelska språket (+ att brittiska är mycket snyggare än amerikanska), känslan över att inte ha ett fede stort hav mellan mig, familj och vänner, lätt att ta sig hem om det inte går som man tror, allting är mer som hemma, lättare att få besök, osv. Egentligen är det nog mer själva känslan som i sina stunder överväger och jag får för mig att fixa en ansökan dit. Jag funderar allvarligt på det, men problemet är ju då att det kostar att ansöka. Kostnaden ligger på 3990 kr.. Är inte så sugen på att lägga ut de pengarna på något som kanske inte händer. När det gäller USA så är CC är gratis fram tills man har sagt ja till varandra. Det var anledningen till att jag valde dem, sen så har jag fått lite bättre intryck av dem än STS och de andra. 
Just nu så är jag inte riktigt mig själv, min mage är ut och in, upp och nervänd och knuten i 342412 olika sorters stora och små knutor.
 
 

Skriv en kommentar