hipphurrabamsefar.blogg.se

Bor med en påhittig morsa

Publicerad 2013-11-14 i 3:e månaden

Efter skolan idag så gick vi till biblioteket, Ashley var med för hon hade haft ett möte med Sams lärare. När vi sitter vid ett bord på barnavdelning och Keller, som sitter någon annan stans, kommer fram och vill få hjälp av Ashley efter att han har varit på toa. När han smitit in på toan så lutar sig Ashley fram och ler med hela ansiktet och säger att vi smiter och gömmer oss någonstans så att han tror att vi har gått. Sagt och gjort, vi tar med oss alla våra saker och smiter och gömmer oss under trappan. Sam tycker det är lite halvpinsamt att stå under trappan men då säger Ashley att nejdå, detta är vår mötesplats, så det är chill. Haha! När Keller tillslut hittar oss så är det Ashley som skrattar mest, men vi alla viker oss av skratt. Hahaha! Skön morsa och underbar min i Kellers fejs när han hittade oss!
 
Något som jag har konstaterat är att det är roligare att ta hand om dem på eftermiddag/kväll än morgon. De är dubbelt så jobbiga då för de är såå slöa och gör allt fyrdubbelt så långsamt än vad det egentligen tar och sen är det alltid någon som klagar på vägen till skolan. Mamma och pappa fattar inte att ni står ut med oss. Fatta jobbiga vi måste ha varit när vi var små och kan nog inte riktigt säga att det har ändrats så mycket heller sen dess, förutom att vi kan "ta hand om oss själva nu". 
 
På tal om att klaga. Keller slog rekord idag. Från det att vi gick utanför dörren till skolan hörde jag inget annat än gnäll, gnäll och gnäll. Var helt trött på honom efter bara några hundra meter. En "rolig" (inte rolig just då, då man hört alldeles för mycket klagomål) händelse är när han började klaga på att det är alldeles för kallt och han vill absolut inte gå mer till skolan utan ta bilen.
 
Jag: Du har ju din vinterjacka på dig och dina vantar, så vart fryser du då?
Keller: Om mina fötter!
Jag: Du har väl vinterskor, så varför använder du inte dem?
Keller: (Snusförnuftig i sådan mån att han har bestämt sig för att han SKA åka bil till skolan) Jag använder dem bara när det är snö eftersom det är SNÖskor och det är ju ingen snö än. 
Jag: (Himlar med ögonen.) Då får du ju skylla dig själv. Jag tar inte bilen bara för att det är 5 grader ute.
 
Ibland vet man inte om man ska skratta eller bli galen... 
 
Imorgon smiter jag och Sofia till Ikea. Men denna gången till ett annat som ligger utanför Washington som vi hoppas på är betydligt bättre än det förra! 

Skriv en kommentar