hipphurrabamsefar.blogg.se

3 MÅNADER & 19 ÅR = DUBBELFIRANDE

Publicerad 2013-11-20 i 4:e månaden

Idag fyller jag 19 år och jag har varit här i tre månader. Vilket gör att jag har klarat av 1/4 av mitt år. Tiden har gått så snabbt och jag klagar inte på det! 
 
Fick mig en sovmorgon idag och har sedan dess chillat. Chilla i min säng till 9:20 då Sofia kom och vi smet och tankade (självklart strulade det igen..) och körde och hämtade upp Anni. Sen bar det av till Towson Mall där vi först smet till Frozen Yogurt och firade lite och efter det smet vi till favortiaffären. One Direction/Justin Bieber affären. HAHA oj vad kul man kan ha där inne!! Sen fick jag äntligen köpa min födelsedagspresent till mig själv! Woho. Pandora armbandet sitter nu fint och bra på min arm! 
När vi lämnat av Sofia hemma hos sig så tog jag och Anni tag i att köpa flygbiljetter till Florida. Det slutade med att vi inte köpte några och ska få hjälp av våra världföräldrar på torsdag. HAHA! Vi är inte så duktiga.
 
Det efterlängtade skypesamtalet med familjen kom vid 12:30. De hade dukat tårta och fint hemma (även dukat för mig och Sebastian) och första tårtbiten blev min och Thea fick äran att äta upp den. Så jag (padddan) satt på hörnet och kände mig otroligt delaktig. Mitt gröna paket, som kom i fredags, fick öppnas och det blev lite åh-ande. Men det bästa var lappen med citat av vad Sebastian sa och tidningen där de hade ringat in "10 övningar för att få en mindre rumpa" eller något liknande. Ett litet skämt från familjen. Haha! Så för att rabbla, jag fick marabou och dumle (vem är inte förvånad), pandoraberlock (en viking för att påminnas om mitt kära fosterland och vara stolt över mitt land), en jultidning och en fitnesstidning (eftersom jag får så mycket choklad, haha), brev, amerikanska flaggan i pärlor och chokladpudding! 
Jag kom på igår att jag kommer aldrig hinna sakna svensk choklad för jag får det lite hela tiden. Haha, inte alls beroende. 
 
Hämtade sedan barnen och smet hem. Sen blev jag först bannlyst från köket och sen vid fyra från huset. Så då smet jag och Sam till biblioteket och hade oss. Väl tillbaka så blev jag först lämnad ute i kylan för att jag fick inte gå in i huset direkt. När jag kommer in så har de släckt ner och allting var väldans mysigt. Jag blir ledd upp till Sams rum där vi kommer in i China! Det finns en myshörna där man kan läsa böcker, en upptäckarhörna, en kreativitetshörna, en stenhörna (med riktiga stenar från China). Efter 20 minuter så var det dags för Kellers rum. Denna gången klev jag in i USA. Här körde Keller lite snabbfakta om USA och sen så blev det tävlingsdags. Efter att jag förlorat mot Sam, som inte var där (Keller är lite partisk och hittar på sina regler efterhand), så skulle Sam till simträningen och jag blev då ledd av Keller in till Frankrike! Detta är i TV-rummet och jag fick kolla på Tom & Jerry och käka frukt. Alltså avslappningsrum ;)
När sedan Sam blev upphämtad av pappan så blev det dags att smita in i SVERIGE-rummet! Detta är matrummet där det serverades svensk mat! Köttbullar, potatismos, lingon och brunsås. Allting från Ikea, förutom potatismosen. Smakade mycket gott! Kul hade vi undertiden vi käkade. 
 
När vi ätit färdigt så blev det presentöppning. Jag fick ett 2000 bitars pussel med nyår på Times Square som motiv, presentkort på Forever 21 och ett kort av Sam och något av Keller som jag aldrig riktigt fatta vad det var, vilket jag fortfarande inte gör.. Men söta allihop! Sen bars tårtan in. Äkta chokladtårta och ack så farligt god och mäktig! Halva tårtan finns kvar och den måste ätas upp snart annars blir den dålig och kommer slängas, så jag kommer inte svälta de nästkommande dagarna ;) 
 
Så för att sammanfatta dagen så har den varit helt underbar!
 
Och nu sitter jag idag, den 20:e, vid ett uppfällbart bord och ska snart påbörja mitt nya pussel. 
 

Skriv en kommentar