hipphurrabamsefar.blogg.se

Fakta om mig

Publicerad 2014-01-01 i 5:e månaden

  1. När jag kollar på film eller tv-serie så kommer jag ofta på mig själv med att mitt ansikte hänger med i humörsvängarna. Är det trist, så är jag ledsen (då gråter jag oftast), är det seriöst är jag seriös, är det glatt/romantiskt så småler jag, osv. Ja, ni fattar.
  2. När jag öppnar en ny flik så markerar jag alltid adressen på den fliken jag är på innan jag öppnar en ny. Gjorde det en gång och har nu blivit en vana som jag inte riktigt kan bryta. En väldigt irriterande och fett onödig sådan.
  3. Jag lyckas alltid lägga ner bilnycklarna i väskan innan jag går ut ur bilen och får sen rota genom hela väskan för att hitta dem igen så jag kan låsa. 
  4. Julmust är den bästa läsken.
  5. The Beatles är ett av de bästa banden som finns.
  6. Har en dröm om att plugga i Brittland (jag är medveten om mitt ordval)! Inte som utbytesstudent utan på heltid. Med annat ord flytta dit och leva ett liv där i några år. Får mig är det den absolut bästa accenten någonsin, brittiska! Plus att jag kan ju skaffa mig en britt så att jag alltid kommer ha snygg dialekt. Låter inte helt fel tycker jag.
  7. Jag älskar spontanitet.
  8. Är det ens en nyhet att jag är sentimental och har ögon som vattenfyllda bassänger?
  9. På tal om vatten. Jag är för att vara vid vatten. Hav eller sjö? Kvittar mig. 
  10. Jag är en familjemänniska.
  11. Jag har en "talang(?)" för att låta munnen gå som en kvarn. Det kommer naturligt. 
  12. Jag kollade på fyra julkalendrar i år. Nästa år lär det bli fem (årets är ju så bra så den måste jag ju lägga till bland mina klassiker). 
  13. Har aldrig seglat, men har alltid drömt om att få göra det. 
  14. ROMANTISK HELA JAG.
  15. Jag är en duschperson, icke en badkarsperson.
  16. Jag älskar att växla. Så.. Växelbil ftw!! (Kör sämre med automatare.)
  17. Urusel(!!) på att komma ihåg födelsedagar och ålder på folk (familj inkluderat, vilket är bevis nog).
  18. Jag lyckas alltid tappa bort saker jag håller i händerna.
  19. Jag har aldrig varit kär. 
  20. Jag är känd (här i USA) som "personen som alltid missar när det slår om till grönt i korsningar". Detta leder till att personen bredvid mig alltid säger "It's green.." eller så tar det inte många sekunder innan bilen bakom mig får fnatt och börjar tuta och gestikulera åt mig. Man kan ju inte klandra mig precis. Rödljuset är ju på en hel evighet innan det ändrar! Sen lyckas det alltid bli grönt precis när jag tittar bort! För tusan USA. Fixa era trafikljus!
  21. Just nu är detta min bakgrundsbild på mobilen. Vadå? Han ser bra ut och sjunger lika bra som han ser ut. (Då räknar jag inte er som inte tycker han är snygg.)
  22. Te är min passion. Men jag dricker det aldrig varmt, ljummet eller kallt ska det vara! Man bränner ju sig om det är rykande!
  23. Vill att alla runtomkring mig ska må bra.
  24. Jag är en storplanerare med alldeles för få planer som går igenom. För dålig på att spara till de större resorna, vilket leder till många små istället. Både positivt och negativt antar jag.
  25. För stor pladderkvarn. Inte så att jag avslöjar hemligheter. Mer att jag är för duktig på att prata om allt mellan himmer och jord! (Har nämnt det innan tror jag. Men eftersom jag är för duktig på det så tycker jag att det kan vara värt att nämnas igen.)
  26. Planerar att hälsa på många länder innan jag är färdig på denna jord. Alltså RESA! Mumma vad kul! Vill till China, Indien, Australien, Spanien, Turkiet, Italien, Sydafrika, Kenya, Peru (igen), Brasilien, Chile, Ecuador, Mexico, Canada, Ryssland, Nya Zeeland, Portugal, Frankrike, Norge, Turkiet
    Vilken fin ordning jag har på alla länder. 
  27. Naturälskare i egen hög person.
  28. Har många drömmar. Den enda länken i alla är att jag vill se och uppleva massor!
  29. Mina känslor drar alltid iväg mig på en bergodalbana. Kvittar vad det handlar om. 
  30. Tror alltid att jag är duktig på att hålla ordning och reda omkring mig, jag bevisar alltid mig själv motsatsen. 
  31. Jag är för snäll ibland, enligt mina kompisar. 
  32. Att såra folk är det värsta jag vet.
  33. I'M A HUGGER! Älskar även att krama folk jag knappt känner.
  34. Har lärt mig såå mycket på väldigt kort tid i USA. 
  35. Jag har fått en bred americansk accent tydligen. På skala 1-10, gissa hur glad jag är?
  36. Julen är något som lyfter hela året!
  37. Att ge presenter är roligare än att få.
  38. Är fortfarande förvånad över hur mamma och pappa lyckades uppfostra mig. Jag var odräglig i tonåren..
  39. Min fantasi har inga gränser.
  40. Utan Anni och Sofia så hade jag avbrutit mitt år som Au Pair.
  41. Kör man bil så är det hög musik och en sjungande Sofie som gäller!
  42. Choklad är den bästa medecinen. Den som kom på choklad på få nobelpris i medecin. Eller nobelpris överhuvudtaget, det hjälper mot ALLT!
  43. Adventskalender är bästa uppfinningen som barn. Man får "lagligt" (av föräldrarna) käka choklad VARJE dag fram tills jul. December kunde inte bli bättre som barn.
  44. Lyckas alltid vara hyfsat pank eller helt pankrutt.
  45. Har planerat resor för år framöver. Så går alla igenom så har jag nog resor för 3-5 år. Bra va?
  46. Är rädd för taximördare. 
  47. Jag är 156,5 cm. 
  48. Min skostorlek är 36-37. Liiiiitet...
  49. Anni är som jag, crazy. 
  50. Jag gillar inte öl. Men vit vin går kanonbra! 

Skriv en kommentar