hipphurrabamsefar.blogg.se

Hypertrött och oväntad sovmorgon

Publicerad 2013-11-19 i 3:e månaden

Helgen var en fin helg. I lördags så smet jag och Sofia till Arundel Mills. Jag behövde nämligen köpa byxor eftersom jag råkat spräcka ett par tidigare i veckan. Oupsidejsi! Det var inget mer dramatiskt än att de var slitna och jag böjde mig ner och sen så sa det KNAKELIBRAK. Men surt läge. Mina enda svarta byxor och endast två par brallor kvar. Så nu har jag införskaffat mig ett par snygga och sköna chinos. Billigt och bra på H&M! 
Efter det så körde vi till Wegmans (mataffär) där Ashmeen (tysk) mötte upp oss och vi körde tacohandling! Lite små skratt senare så var vi tillbaks vid bilen och jag och Sofia satte återigen på spotify i Jens. Olala för att lyssna på gamla Carola låtar, julmusik, One Direction (ja, Sofia har fallit för dem nu) och en massa annat underbart! Väl hemma hos Sofia så lagade jag och Ashmeen tacos medans Sofa bakade kladdkaka. Hahahaha, fy vad galna vi blev i slutändan. Haha, ja ni vet hur jag brukar sluta upp en trött kväll. Fatta mycket jag skrattade!!! Först kom tårarna, sen ramlandet av stolen och sist men inte minst, förmågan att resa mig försvann. 
Efter tacosen smet vi och hyrde Thor. Väl hemma blev det kladdkake-time! Hoho, jag flippade ut totalt och gjorde en finfin video. Eeeeller inte.. (videon finns på instagram och fb)
Sen somnade jag självklart under filmen. 
 
Ashmeen åkte hem efter filmen och jag sov över hos Sofia (även om jag bor två kvarter bort). Men det är mysmys med övernattning! Blev en typisk underbar morgon! Vaknade när vi vaknade, segade, käka frulle, duschade och sen så smet vi till Michaels Arts and Crafts. Är helt nerkärad i den affären nu! Så galet mycket garn överallt och jag vill bara börja på min julfilt nu! Ska göra en asstor julafilt!
 
Sen till idag. Har gått på promenad med Sofia och sen skypade jag med finfina Rebecka! Saknar henne massor. Så kul att snacka igen. Efter det så blev det Michaels med Sofia (igen). Hon behövde nämligen mer garn och de hade hade bara rea på det garnet igår och idag. Sen så skypade jag med Pontaponta! (Glömde lite bort den mitt i allt, men det löste sig.) Hihi, vi är knäppa vi! 
Allting har gått bra med ungarna idag! Inga problem alls. Vi har snarare skrattat hur mycket som helst! Det bästa var vid kvällsmaten när jag nämner att mammor vet ALLT om sina barn. Sam antar utmaningen och frågar sin mamma vilket är det senaste klistermärket som hon satte upp på sin säng. Ashley funderar i två sekunder och säger sedan "Simklistermärket". Sam stirrar beundrande (och något förskräckt) på sin mamma och vi andra börjar asgarva. Så komiskt!
Något som gör mig extra glad är att Keller älskar JULMUST!! Äntligen något svenskt som har gått hem hos någon! 
Fick även förfrågan av Ashley om jag ville ha sovmorgon imorgon så tar hon hand om morgonen. Mitt svar blev typiskt svenskt "Jag skulle inte klaga. Om det inte är något problem så gärna." Hon börjar småskratta och svarar "Om det hade varit ett problem så hade jag inte frågat." Haha, sant! 
 
Så ikväll så kan jag gå och lägga mig lite senare än vanligt och vakna närhelst jag vill imorgon! WOHO!!! Plus att jag får inte glömma meddela er att jag är bannlyst från huset från 4-5. Barnen slänger ut mig då. 

Kommentarer (1)

Rebecka

Publicerad 2013-11-19 07:22:25

Åh, fina du! Verkligen kul att snacka lite, äntligen ;) Men du, STORT Grattis på din födelsedag!!! Hoppas du får det grymt och familjen hittar på något roligt för dig :) Kram!

Skriv en kommentar