hipphurrabamsefar.blogg.se

IKEA 2

Publicerad 2013-11-15 i 3:e månaden

Jag och Sofia smet till Ikeat utanför Washington denna gången. Betydligt bättre men inte så mycket större egentligen. Övervåningen tog en halvtimme denna gången, istället för tolv minuter(...) och nedervåningen tog en halvtimme det med. Så kändes lite mera okej plus att det var en massa julasaker så jag klagade inte! 

Har kommit hem med ett till julaljus (lukt av äpple och kanel) och tre ljus som luktar av bark och skog. Jamen hallå? Jag är en skogsmänniska, okej? Himla inte med ögonen gott folk. Jag kan se det!  (Tindra, det är Tindra ljus. TÄNKER PÅ DIG!!!) 

Sjukt kul när vi hittade en gigantisk canvas världstavla och de har ÄLMHULT utsatt! Lilla, mini Älmhult! Man känner sig allt lite hemma då. 
Sofia, jag är ledsen för att jag skriver detta här. Men det var så kul och bra att jag kan inte hålla mig. 
När Sofia såg världskartan och började kolla på USA så konstaterade hon att New York ligger ju
ovanför Baltimore. Nu har hon lärt sig något nytt eftersom hon antagit Baltimore ligger ungefär där Boston ligger hela denna tiden. Haha, Sofia du är så skön! 
Någon i personalen har antingen ett tråkigt liv eller för mycket fritid. För de dekorerade allt med en massa gosedjur (vilket var fett kul!). 
Brukar de ha många kunder eller har de bara en överdos av kundvagnar? Jag tror att de möjligtvis har spökkunder, för jag såg inte så många riktiga kunder. 
Tänker på dig mamma! 
JAG HITTADE MIG NYPONSOPPA!!! WAAAAAH!!! (Fast den var inte jättegod.)
Självklart blev det köttebullar denna gången med!! Men jag tog mig lite tomat/gulaschsoppa med!! Så galet gott med soppa! Tror det är andra gången jag äter soppa sen jag kom hit. Ett litet smakprov på prinsesstårta fick även det följa med, dock var den inte hejdundrande god, bara god. Sen blev det lingonsaft (kändes som svensk sommar) och julmust (vilket gav mig julkänslor). Så det blev många årstidskänslor på bara en måltid! Tänk att en dryck kan avgöra vad man känner. Rätt otroligt va? 
Åke njöt ofantligt av att vara svensk idag! Vilket är helt förståligt enligt mig. Unnar honom det! (Ps. Han är på upptäcktsfärd efter en maka. Får se vad som händer.)
VEM HAR BOKAT SVENSKT JULBORD PÅ IKEA??? JO, JAAAAAAAAAAAAAAAG OCH JAG FÅR KÄKA HUR MYCKET JAG VIIIIIIIIIIIIIIIL!!!!!! MUMMAKARDEMUMMA! 
 
Nu sitter jag och njuter av att sörpla på julmust, käka araksbollar/chokladbollar/negerbollar och mysa med alla mina sex ljus tända. Det luktar gott kan jag säga. Alltihop. (Jag chillar innan det blir en hel dag av ungar imorgon, för de har nämligen studiedag.)

Skriv en kommentar