hipphurrabamsefar.blogg.se

November the 7th: Love you.

Publicerad 2013-11-08 i 3:e månaden

Denna här dagen har börjat som alla andra normala dagar men har slutat på topp. 
 
Det börjar med att mamman eventuellt ska ut på dejt med pappan, om han kan sluta tidigare. Så när vi kommer hem från biblioteket (45 min senare än vad jag hade tänkt mig och jag hade ju lyckats glömma jobbetelefonen just idag så jag kunde ju inte meddela vm) så är inte mamman hemma. Vi tänker då att mamman redan åkt iväg på sin dejt (men tanken har slagit mig att hon är ute och letar efter oss och oroar sönder sig eftersom vi inte hört av oss). Killen blir helt uppgiven och springer gråtandes iväg medans tjejen klagar inte. Hon blir istället glad för hon gillar när det bara är vi tre och inga föräldrar. Hm.. låter jag dem göra saker som de inte brukar få annars? Smälte lite iaf.
Hur som haver så smiter upp på mitt rum så fort som möjligt för att hämta mobilen och kolla om hon hört av sig. Missade meddelanden och samtal. Jadå, jag mår inte helt okej. När jag kommer ner så har vm precis parkerat bilen och är på väg ut ur bilen. Jag går ut på verandan och säger direkt att jag är sååå ledsen, jag lyckades glömma mobilen. Hon bara skrattar lite åt/med mig och säger att hon är bara glad över att vi mår bra. När jag inte hörde mig tillbaks till henne så blev hon orolig och gick på strövartåg efter oss. Hur snäll är jag egentligen mot henne, ger henne halvt hjärtattack. Usch, aldrig mer. 
När jag sen smiter in i köket så ligger det ett brev och ett grönt paket till mig på köksbänken!! Känner igen handstilen på båda paketen och sliter upp det tillsammans med tjejen. 
Här ser ni läckerheterna som är i min ägo nu!!! 
När jag sen skjutsar tjejen till hennes simträning så får jag för första gången höra henne säga "Love you". Som jag har kämpat för det! Äntligen. Jag kunde inte sluta le hela vägen hem. 
Sen så gör jag killen överlycklig när jag säger att jag har en överaskning. Han får äta kvällsmat vid tv:n. Ojojoj, han gav mig en redig Thea-kram! (Kramade mig så hårt som möjligt och länge!) När jag sedan meddelar att han kan få smaka lite av mitt svenska godis om han uppför sig, även om det inte är "fika"kväll så blir han lika lycklig igen och säger att jag är världens bästa au pair. Katching!!
När vi hämtar tjejen så meddelar jag på väg till bilen att jag har två överraskningar på lager. Nummer ett är att hon får äta kvällsmat vid tv:n och att det är hennes favoritpasta. Hon skriker till och säger att jag är världens bästa barnvakt! Börjar sväva på små rosa moln efter så många komplimanger på en dag och säger att jag har entill. Nummer två är att uppför hon sig resten av kvällen och inte klagar osv. så får hon smaka lite av mitt svenska godis. Nu skrattar vi alla av lycka (jag mest för att jag glider runt på ett bananskal på deras lycka) och killen slänger sig än en gång i min famn och kramar mig. 
 
Haha om de bara visste att allt detta hände för att tjejen sa att hon gillar när jag passar dem på kvällen. Undra vad de skulle säga då ;) Nejmen, halledar vilka fina ungar jag har!! 
 
Så nu har jag delat med mig av det jag kände att jag var tvungen att dela med mig av idag. Det var ju mig för tusan ett hejdundrande slut på dagen! 
 
Till Gråmanstorp: Jag blev såå glad när jag såg ert fina gröna kuvert. Ni anar inte vad man kommer att älska just den färgen på ett paket. Blev redigt glad för allting och har försökt hitta en jultidning här som inte bara består av reklam (vilket jag inte hittat) så tacktack! 
 
Till Thea: Du är den bästa och sötaste minsta lillsyrran jag har (du är ju iofs den enda). Älskar att få brev från dig. Saknar dig!


Ps. Nu ska jag kolla på ett av de bästa avsnittet på M*A*S*H innan jag går och lägger mig. GORILLA-AVSNITTET! 

Skriv en kommentar