hipphurrabamsefar.blogg.se

Popcorn, julmust, tända ljus och film

Publicerad 2013-11-16 i 3:e månaden

 
Idag så myser jag till det för mig själv. Riktigt hejdundrande! Bara vetskapen om att jag kan vakna när helst jag vill imorgon förgyller kvällen ännu mer. Inte för att jag har haft en dålig dag, snarare tvärtom.
Har spelat spel med kidsen, räfsat löv, lekt i en de gigantiska lövhögar, undivikit deras rum (är portad till på måndag av hemlig anledning (som jag redan listat ut beror på min födelsedag som ligger runt knuten)), chillat halva dagen medans Keller haft en kompis över och Sam varit hos en kompis. Älskar verkligen kontakten som jag har fått med dem nu! Det känns så bra,, och vi har riktigt kul tillsammans även om man vill gå och slänga sig i väggen ibland! 
 
Sen har jag ikväll även blivit officielt förklarad konstig. Ashley berättade för pappan vid kvällsmaten att jag räfsat två tredjedelar av gräsmattan idag (den är väl lika stor som en normal gräsmatta hemma) och Chris bara stirrar på mig och säger "What?". Han trodde inte mig eller Ashley. Jag sa att det var inga problem, jag gillar att räfsa och tycker det är kul. Han trodde mig inte och bara fortsatte att stirra. Faktiskt lite småkul, haha. Senare konstaterade han att det var ju bra men att jag är väldigt konstig och Ashley skrattar och säger att nu kommer han vilja att jag ska stanna. Haha, föräldrarna är så sköna! 
 
Ikväll har det varit mer likt ett Ekströmarna i Tånneryd kvällsmat. Sam hade sin kompis med sig hem till oss, de ska ha sleep over, och hon är inte blyg. Så det blev myyycket snack och högljutt vid matbordet! Oj, vad härligt det var! Det om något har jag inte varit så säker på om jag skulle sakna. Men tydligen så gör jag det. Vill ni veta samtalsämnet? Vet att du vill mamma, hehe! Bajs och åter bajs. Så fruktansvärt kul! Synd att du inte tillåter det hemma mamma, för det är kul. 
 
Nej, men som sagt så var jag ute och räfsade löv idag. Så skönt att använda kroppen åt en vardaglig syssla istället för bara hjärnan. Det luktade så gott och det kändes så skönt. Jag är konstig (hade tänkt skriva 'inte konstig' men kom på att det stämmer ju inte riktigt) och mänsklig. 
 
Något annat som jag kan berätta är att jag har gjort både svenska pannkakor och brunsås idag, men självklart ville inga av mina ungar smaka. Mer till mig då förstås, men smaka? De smakar inte ens och säger att de inte tycker om det. Haha, jovisst. Men kan inte förvänta mig så mycket mer av dem, antar jag.

Skriv en kommentar