hipphurrabamsefar.blogg.se

Regn och blåst blir en nöjd tjej

Publicerad 2013-11-01 i 3:e månaden

Det regnar och det blåser någorlunda ordentligt. Viner lite kring husknutarna ibland. Själv sitter jag i godan ro i mitt rum och käkar lite hallowengodis och är helt överlycklig över att jag fick 100/100 på min uppgift till helgkursen imorgon. Jag har varit lite orolig över och jag visste inte att de skulle lägga upp resultatet på sidan som vi laddade upp den på. När jag läste att en annan au pair hade gjort det blev jag helt förskräckt och visste inte vad jag skulle ta mig till. Ibland föredrar jag att gå runt och må piss istället för att få reda på det. För är det dåligt mår jag ännu sämre men är det bra så undrar jag alltid varför jag drog ut på det. Jag är knäpp. 
Hur som haver så sitter jag iaf här i min breda säng (föredrar faktiskt min säng hemma, man behöver aldrig sträcka sig då för att nå något vid sängbordet och här lyckas jag alltid hamn i mitten..) och njuter av att få vila. 
 
Vi gick ju Trick or Treat igår. Fantastiskt kul var det! Vi hade blivit inbjudna till en familj och Annis familj hade också blivit bjudna dit. Tack och lov för det så vi hade kul. 
Så vi var tre familjer som gick ut för att Trick och Treata och någon gång i mitten blev vi upp emot fem familjer. Fattar ni hur många barn det blir att hålla reda på?! Nu är det verkligen tack och lov att det var en drös vuxna med!
 
Gissa vem ungen med mest energi var? Självklart var det min kille! Jag blir alltid lika förvånad över att så mycket energi finns i en så liten påg! 
Tösen min hon sprang/föll/ramla in i en kant hemma hos den andra familjen så hon har värsta stora bauta bullan nu. Den var gigantisk igår. Den syntes tydligt med andra ord. Men den är coolt övertäckt idag med ett döskalle plåster. 
 
 
MIna fina ungar. Ser ni Sams ispåse under hatten? 
Trick or Treat börjar. Första och enda huset jag och Anni Trick och Treatade. Mannen kollade konstigt på oss när vi var med (har man utkläddnad så ska man få även om man är vuxen..) så det blev första och sista huset för vår del (om man bortser från vårt hus, hehe).
Hittade vår underbara skylt.
Haha, underbart fotogenisk.
Det här var ett riktigt läskigt hus faktiskt (även om det inte ser ut så på bilden, jag är ingen proffsfotograf så klaga inte) om man bortser från att de hade ett dass mitt i alltihop. Inte svart, utan rött..Varför liksom? 
Något hus hade även att man kunde grilla marshmellows och sen doppa det i choklad och lägga det i kex. Heter tydligen något speciellt som jag självklart inte kommer ihåg. 
Våra pumpor. Vi fick många komplimanger för dem!
Kellers godis. Det är en stooor skål. Sam har en likadan.

Skriv en kommentar