hipphurrabamsefar.blogg.se

Snabbis

Publicerad 2013-11-30 i 4:e månaden

Snabbsammanfattning av de senaste dagarna. 
I onsdags så smet jag över till Anni på kvällen och hjälpte henne baka en finländs kaka. Mitt bakande gick ut på att titta på. Hade ju ingen aning vad som skulle göras, haha. Men innan bakandet så tog vi och beställde biljetter till en One Direction konsert i Philadelphia i augusti nästa år. Haha, Anni blev lite smågalen efter det! Och vimsig med! Haha, man kan ju inte annat än älska henne. 
Sen i torsdags var det Thanksgiving. Jag slappade uppe i mitt rum tills runt halv två då det var dags att sticka in till Baltimore till aunt Pauli and uncle Tom. Vilket vackert hus de har! Så galet underbart och de hade ett piano! Men jag vågade inte riktigt plinka. Föredrar när det är tomt i huset eller bara någon människa i det, som jag känner och har hört mig spela förr. Men tjeeena vad mycket mat man gör och vad lite man äter av allting. Men då äter man ändå mycket! Hur som haver så käkade jag faktiskt inte så väldans mycket. För jag var lagom mät på vägen hem. Till efterrätt så fanns det iaf 6-7 olika sorters pajer och chokladmousse. 
 
Senare på kvällen så smet jag och Anni över till Sofia och hängde lite innan vi smet till Towson Mall vid midnatt (det var ju Black Friday). Vi var där i en timme, smet mest dit för Yolavi'n (Frozen Yogurt). Inte så mycket folk faktiskt. Nästa dag så blev det av att vi smet dit igen och denna gången var Claudia med. Då var det mer folk men ändå inte överdrivet med folk, trodde det skulle vara mer. Men tydligen är det mer elektronikaffärerna som är mest populära under denna dag. Liten snabbvisit hos Anni innan jag smet hem för att vara med och fira Sam med släkten. Väldigt trevligt. Det var samma folk som på Thanksgivingen. 
Sen så var det dags för mig att smita igen och denna gången till White Marsh. Där jag mötte upp de andra och så kollade vi på Hungergames Catching Fire. Väldigt bra överensstämmelse med boken! 
Det roligaste var att hela salongen var PROPPFULL när vi kom dit så vi fick sitta lääängst fram. Jag hamnade på kanten och jag satt och skrattade nästan hela tiden. För sitter man där så ser personerna ut som jättar där man sitter och som pygméer på andra sidan. Haha, så jag och Sofia flyttade bak ett snäpp och mer i mitten där det fanns två platser kvar. 
 
Nu måste jag smita och får berätta mer sen. 

Skriv en kommentar