hipphurrabamsefar.blogg.se

Social dag..

Publicerad 2013-11-05 i 3:e månaden

Jag ska berätta om helgen. Men inte nu. Snart börjar nästa avsnitt av HIMYM så jag resumerar denna dagen lite snabbt istället. 
 
Jag har levt i soffan med ungarna. Båda är/var sjuka. Tösen min fick njursten igår och killen vaknade klockan fyra på morgonen av att hans mage inte funkade som den skulle. Han har kräkts hela dagen (uppemot en tio gånger), feber, äter inte (och då vet man att något är fel, han älskar mat och är alltid hungrig), haft NOLL energi och haft diarré. 
Nu mår tjejen bättre och hon har inte ont längre så hon smiter till skolan imorgon. Vi trodde att Keller äntligen börjat bli bättre och så spyr han igen. Han spyr över hela toaletgolvet och ut utanför toaletten. Skvätte överallt. Jag hatar spya. Ja, hatar. Tacka vet jag att mamman tog hand om det och jag duschade killen istället. 
Så har nog sett uppemot en 4-5 filmer idag och läst ut min bok. 
 
Hoppas på att jag kan hitta på någonting imorgon kväll iaf. Anni, Claudia och ev Sofia skulle ha kommit över men Keller är fortfarande sjuk så kanske bättre att smita över till någon annan istället. Hoppas inte jag går och bli sjuk bara. Av att göra ingenting en hel dag blir lite små segt. Behöver röra på mig lite, om så bara ta en promenad på tio minuter. 
 
Nämnde jag att mamman sovit ca två timmar inatt? De var färdiga på sjukhuset inatt vid midnatt och killen vaknade vid fyra. Så inte mycket sömn för henne. Hon är en levande zombie nu. 

Skriv en kommentar