hipphurrabamsefar.blogg.se

DET VAR MIG DET MINSTA IKEAT

Publicerad 2013-10-13 i 2:a månaden

Ojojoj. Sammanfattar dagen genom att skriva (kan ju inte säga det eftersom ni inte kommer höra mig då.. dah) TOTALLY AWESOME! 
  • Har varit inne på världens minsta IKEA. Alltså föreställ er att vi (jag och Sofia) gick igenom första våningen på 12 minuter12 MINUTER!!!! Då stannade vi ändå kollade på saker. UNBELIEVABLE!!
    Nedervåningen/källaren/1:a våningen (whateva..) tog lite längre tid. Hela 30 MINUTER. (Det är nu ni ska applådera och busvissla.)
    En sak som är värd att påpekas är att vi spenderade en timme i deras restaurang och käkade ...(trumvirvel)... POTATISMOS, KÖTTBULLAR, LINGON OCH BRUNSÅS!!!! De hade även svensk fika så som delikatobollar, morotstårta i form av cupcake (det var den sämsta morotstårtan jag smakat!!!! Inte på långa vägar värd att kallas morotstårta..), dammsugare och almondtårta. Åke tyckte det var myyycket gott och varför inte hålla med honom? 
  • Jag måste säga att folk som säger att det är bra att smita till IKEA om man saknar hemmet kan nog ha rätt ibland. Men jag måste säga att just idag så håller jag icke med. Hade ingen hemlängtan innan jag åkte dit. När vi käkade middag så kom jag och Sofia in på allt vi kommer missa hemma, vilket ledde till att vi fick ju helt galet mycket hemlängtan! SÅ TIPS: OM NI INTE SAKNAR HEMLANDET SÅ ÅK INTE TILL ETT STÄLLE SOM PÅMINNER ER OM HEMLANDET. 
    Jag missar: Älggrytan hos mormor och morfar, fuskjulafton, Kalle Ankas julafton som alltid kollas på hos gammelmormor, Tovas 19 års dag och student, osv. Kul va? 
  • Vi smet sedan till Starbucks och köpte kaffe (få nu inga vilda fantasier om att jag börjat dricka det.. jag klarar mig fortfarande väldigt bra med min varma choklad) för att sedan smita vidare till parken. Ni vet parken som jag snackat om tidigare, som jag förresten var och hade picknick med mig själv förra söndagen som jag möjligtvis glömt nämna, oups. Vi käkade IKEA havreflarn, drack julmust (jag) och satt och disskuterade över hur galet ful dialekt vi kommer ha när vi kommer hem. Vi kommer ha en blandning av bonna/skånska/amerikanska. Det bästa är att jag inte är ensam om att slänga in engelska ord när jag pratar svenska längre! Sofia har nu officielt joinat mig! Igår så sa hon: "Det är hennes car." Ahaha! 
  • Anni, Anni, Anni. Denna tjejen är helt otroligt rolig! Tänk er en till mig. Vi har skrattat och haft oss hela kvällen lång. Det bästa var nog när vi precis pratat om hur lätt jag har för att slänga in svenska ord när jag pratar engelska och tvärtom och hennes telefon ringer (och den ska bara ringa när någon har dött hemma (ingen hade dött)) och hon börjar prata finelska. HAHAAHA, skrattade ihjäl mig, för vi märkte det inte ens först. Hon vet hur man uppskattar att bara sitta och snacka och inte bara sticka och ha mat mellan varandra (alltså alltid sticka och käka varje gång man ska träffas). Hon älskar också att bara sitta och prata till sent in på natten. Håhåjaja. Kul har vi. Jag har två saker planerade med henne. Mer får ni reda på längre fram, för det är inte hundra ännu. Så hur kul är det om jag säger det nu och sen så får jag ta och skriva ett inlägg om att det inte blir. Det är jag för lat för. 

Skriv en kommentar