hipphurrabamsefar.blogg.se

Höst? Nej, vår!

Publicerad 2013-10-15 i 2:a månaden

Ni vet känslan man får när man går ut genom dörren efter en lång vinter och regnperiod, luften är lätt att andas och allting börjar vakna upp ur sin vinterdvala. Sådan dag har vi idag. Det känns som vår, äkta vår. Lagom kyligt i skuggan och går man i solen så värmer den benen. Jag känner redan hur mitt humör stiger. 
 
Nu steg det ytterligare efter att ha skypat med Therese. Denna underbara kvinna förgyllde min dag fem snäpp till. Nu ligger jag uppe på 14. 
 
Imorse så käkade jag frulle med Anni på Starbucks. Där satt vi i en timme i väntan på att posten skulle öppna så att vi kunde skicka iväg lite brev. När jag kom hem så blev det lite musiklyssnande och hjälpa Ashley lite med lekrummet och flytta runder lite saker. Promenaden med Charlie efter det var behaglig efter det. Gick med jacka och halsduk även om det var 20 grader ute. Oups.. Jag längtar till höstväder, okej? Tog sedan mitt pick och pack och smet till biblioteket för att plugga lite. Mitt plugg har än så länge bestått av skype med Therese och skriva lite här istället. Undviker jag plugget? Nej, hur kan ni tro det? 
Alltså jag borde verkligen börja eftersom den ska vara färdig till nästa vecka och jag har inte skrivit ett enda ord. Eller jo, en mening men den är så kass så jag fattar inte att den ens kan existera.
 
Men från och med imorgon bitti så är jag ledig fram tills fredag morgon så min tid har jag tänkt mig att jag ska spendera här på biblioteket så att jag kan skicka in den i veckan. (Ska skriva en text om mig själv på 3600 ord. Kul kul.. Kan jag ens skriva så mycket om mig själv? Får rabbla upp alla i min släkt så kan jag nog få ihop en del extra ord.) 
 
Ska hämta ungarna om en timme så kan nog få ihop en del ord/meningar innan dess. Bajs bajs.

Kommentarer (1)

Therese

Publicerad 2013-10-16 09:46:29

Du förgyllde min dag ska du veta!
Förlåt för att jag tog din pluggtid... Men jag tror du fixar det. Du är ju duktig Sofie!
Lycka till :)

Svar: Skypar hellre med dig än pluggar, så ingen fara ;)
Sofie Ekström

Skriv en kommentar