hipphurrabamsefar.blogg.se

Ibland är man inte smart..

Publicerad 2013-10-24 i 3:e månaden

Något som är det värsta man kan göra när man har mensvärk och inga mirakeltabletter, det är att ha på sig ett par byxor med hög midja. Aouch! 
Hur som haver så har jag idag blivit färdig med min uppsats och halvfärdig med analysen. Så imorgon blir det till att skicka in det. Yay! Sen har jag även städat mitt rum och tvättat mina sängkläder. Det behövdes verkligen! De som har sett mitt rum någon gång vet vad jag snackar om. Tvättade ungarnas lakan när jag ändå höll på. 
 
Och sist men inte minst så har jag skypat med pappa idag. Det var ett väldigt kul skype samtal, haha. Jag såg att pappa var inloggad på skype så jag ringde honom. När han svarade så ser jag att han är utomhus. Han är på väg hem ifrån jobbet och är nere vid bron i Timsfors. Sen så "cyklar" jag med honom hela vägen upp till branta backen. Ojojoj, vad underbart det var! Jag såg "Älgfrihetsgudinnan" (det är en vanlig miniatyr frihetsgudinna fram till vintern då den får två "horn"/lyktor på kronan), svängen efter Bäckholmen, Britta Eks hus, det nybyggda huset bredvid familjen Eks och Marianne & Karl-Gustavs hus och till slut branta backen där vi lägger på. Det var det bästa på länge. Allting var som innan jag smet, förutom vädret. Äkta svenneväder hemma. Kyligt, ruggigt, dimmigt, småregnigt, osv. Och Nicolina säger åt mig att det är inget att sakna eftersom jag kommer uppleva det nästa år.. Kul Nicolina, kul. 
 
Lite av min väg till ungarnas skola.


Förresten så blev jag beskriven så här av min vp ikväll när han såg mig i måndagskväll; "Likblek och inte för att vara elak du såg ut som en mumie." Haha, bästa komplimangen på länge! Eller var det en komplimang? Hmm.. Det var iaf pricken över i:et på hur jag kände mig.

Skriv en kommentar