hipphurrabamsefar.blogg.se

Missförstånd och hemlängtan på köpet

Publicerad 2013-10-28 i 3:e månaden

Varför har jag så lätt för att känna skuldkänslor? Det är så mögigt irriterande och jag mår ju så dåligt varenda gång. Det behöver inte vara mitt fel för att jag ska må dåligt ens. Ojojoj vad jag kommer må kasst i framtiden av missförstånd. Ser inte fram emot det. Jag får alltid ont i hjärtat. Bokstavligt. Och min mage vänds ut och in. 
 
Här kommer dagens missförstånd. 
Jag frågade för några veckor sedan om jag kunde få ledigt i en vecka i januari för att åka med Anni till Florida. Hon hade nämligen frågat om jag ville följa med henne dit. Självklart ville jag det så jag sa till mina vf att vi funderar på att smita antingen den 16:e eller 17:e. De sa att de skulle kolla upp det. 
Det har inte nämnt något om det sedan dess så jag frågade dem ikväll om det gick. Min vp svarar och säger att visst gick det. Jag har ledigt den 16:e och 17:e. Ursäkta? Helt plötsligt tycker jag allt är pinsamt eftersom jag frågat om en veckas ledighet och inte två dagar. När jag försöker komma på något snällt sätt att säga att det måste ha blivit ett missförstånd så märker de att jag tvekar och frågar om något är fel. Jag säger då att jag hade frågat om vi kunde åka den 16:e eller 17:e och sen stanna i en vecka. Så att jag skulle be om ledigt mån-fre. De är lite förvirrade och säger sen att det är ju EN HELT annan sak. De hämtar en kalender och jag får peka ut vilka dagar jag tänker vara borta, så att det blir rätt. De hade tänkt att jag bara hade tänkt ta en extra lång helg. Alltså vara iväg tors-mån, eftersom ungarna är ledig på måndagen. Inte riktigt var jag tänkt mig. Känner mig skitdum! De måste ju ha missförstått min engelska förklaring första gången så då är det ju mitt fel!! Ännu dummare känner jag mig när de frågat vp föräldrar om de kunde komma den 16:e och 17:e för att passa ungarna, medans föräldrarna jobbade. SKIT också för äckliga missförstånd skuldkänslor! Det hela gör det inte bättre över att man ser hur trötta de är (vm är inte helt frisk och vp var inte på bästa humör). De säger att de får kolla upp det med vp föräldrar igen och återkomma, men det tror nog att det ska funka.
Men meningen när de säger "Det är ju EN HELT annan sak." kommer ta ett tag att få ut ur skallen. 
 
Mamma, pappa, jag saknar er!!! All kärlek till er! 

Skriv en kommentar