hipphurrabamsefar.blogg.se

Sjukan slår till

Publicerad 2013-10-22 i 3:e månaden

Jag är sjuk. Men jag mår bättre än igår. Igår var huvudet stort som en melon och kroppen bara skrek av att få ligga ner. Det var även jobbigt att ligga ner för kroppen bara fortsatte skrika. Att resa mig upp från sittande ställning var en total plåga. Jobbade ändock till lite över fem innan mamman kom hem och jag kunde berätta berätta om mitt tillstånd. Hon skickade mig direkt till sängen och kom upp med te till mig. Hur bra familj har jag inte kommit till egentligen? Sen sov jag till klockan åtta. När jag vaknade var det mörkt ute och jag blev helpaff av detta. Det var ju ljust ute när jag gick och la mig! Trodde först att jag sovit till elva eller senare. 
När jag gick ner till köket för att ta några ritz, för att få något i magen även fast jag inte var hungrig, så kom pappan in i köket och frågade hur det var med mig. När jag berättade så blev han pappig och sa att om jag behöver något så var det bara att säga till, vilket han nämnde några gånger. Han trodde även att det kunde vara The Flu som jag håller på att få. Vilket jag inte hoppas, man kan bli liggandes i veckor av det. Men jag mår som sagt bättre idag så jag tror inte att det är det. 
 
För någon timme sen gick jag ner och sa till Ashley att jag mådde bättre men kände mig inte helt återställd men att jag kan jobba i eftermiddag. Hon säger då åt mig att slappna av och ta resten av dagen till att vila upp mig istället och inte tänka på att jobba. Så här sitter jag nu i min säng och har bara 600 ord kvar på min uppsats, lyssnar på julmusik och har skypat med min syster. Till eftermiddagen får det nog bli LOTR The Two Towers. 
 
Jag borde nog ta och äta något med. Har bara ätit några Ritz kex idag och det är middagstid nu. Får smita ner och hitta mig något ätbart.

Kommentarer (1)

N

Publicerad 2013-10-22 20:20:26

Du kan ju inte lyssna på julmusik så tidigt!

Svar: Try me.
Sofie Ekström

Skriv en kommentar