hipphurrabamsefar.blogg.se

Stressvecka till "chill"vecka

Publicerad 2013-10-01 i 2:a månaden

Jag är så lättad! Min vm reser väldigt mycket med sitt jobb. Förra veckan var hon borta från måndag eftermiddag till fredag middag. Detta leder till att jag jobbar extra länge eftersom jag aldrig vet när pappan kommer hem från jobbet. Att inte veta när man slutar jobba är inte kul. Jag gillar att ha en tid att förhålla mig till. Till exempel att jag klockan 7:30 kan slappna av och lämna över till föräldrarna. Men när mamman är borta så har jag ingen tid att förhålla mig till. Har egentligen inte riktigt det när hon är hemma heller. Men då vet jag att jag slutar jobba runt kvällsmat istället för, vid låt oss säga, 9:30. 
 
Så alltså, denna veckan så skulle min vm ha rest från tidig måndagmorgon och kommit hem sent fredag eftermiddag/kväll. Samma sak nästa vecka. För att vara på den säkra sidan så frågade jag igår om hon skulle resa hela veckan. Hon säger då att det har blivit ändrat. Hon kommer vara hemma hela veckan! Och hela veckan nästa därpå! Hon har nämligen slutat sitt jobb och ska börja söka nytt jobb. Eller så slutar hon om två veckor... Vet inte riktigt. Men hon är nu iaf i process för att leta nytt jobb som inte inkluderar en massa resande. Detta leder till att jag slipper jobba så sent på kvällarna i veckan. Så skönt! 
Helt plötsligt blev denna veckan mycket lättare. 
 
 
Jag kan även meddela att idag så har jag skypat med min kära kusin Julia i en timme. Efter det så var det tänkt att jag skulle smita till gymmet men pallar jag det. Neeeej, jag är för lat. (Sofia är förkyld så hade ingen lust att köra själv.) Så jag kontaktar min syrra och börjar skypa med henne. Efter TRE timmar lägger vi på! Säger bara, DET VAR KUL OCH BEHÖVLIGT. Eller hur Nicolina ;) 
Denna dagen har alltså bara bestått av skype. Som sagt så är skype min nye bäste vän och det med råge!

Kommentarer (1)

N

Publicerad 2013-10-01 18:35:32

Jupp, kul var det. Det får vi göra igen om några veckor. När vi har saker att prata om.

Svar: Vadå? Som om vi inte har något att prata om nu? Nej, men jag förstår vad du menar :P Det får vi allt göra. Uppdatering från din och min sida då!
Sofie Ekström

Skriv en kommentar