hipphurrabamsefar.blogg.se

The Great Gatsby och för lite sömn

Publicerad 2013-10-26 i 3:e månaden

Har hängt med Sofia ikväll. Jag smet över till henne efter att jag slutat jobba. Hon jobbade fortfarande eftersom päronen inte kommit hem. När de väl kommit hem så smet vi först till en videobutik som ligger några kvarter bort för att kolla om de hade filmen The Great Gatsby. Fick mig en chock när jag gick in i butiken. Den ser väldigt liten ut utifrån. Går man in i den så känns den ännu mindre, men se där har man fel. För från golv till tak så täcks alla väggar, hyllor och gångar av filmer. Det var som en minilabyrint. Svensken Greta Garbo fanns iaf med där! 
Efter lite strul så lyckades vi låna filmen och vi begav oss till Giant för att köpa apelsiner. Vi hade tänkt prova på att göra "minipumpor". Typ. Om ni fattar. Om inte, kolla på denna bilden.  
De har även detta. Gröna bananer
och lunchables (som består av skinka, ost, kex och oreos...)
Sen började det roliga. Vi smet till ett snabbmatsställe för att köpa kvällsmat. Vi tänkte prova på ett ställe som heter Popeye. Tydligen rätt populärt snabbmatsställe. När vi kommer in där så vände vi nästan klacken på direkten. Vi kände istället för att prova på en amerikansk Doncan. 
Förstår ni hur många det var som jobbade och hur lite kunder de hade och hur långsamt det gick? PINSAMT! Till slut fick jag iaf min mat. Dum som jag var så köpte jag en meny. Jag köper ju aldrig en meny? Pommesen är inte så god och jag dricker knappt läsk.. 
Vi smet iaf så fort som möjligt. Vi var utstirrade.. Spooky. Vi snackade ett främmande språk och vi var i ett dåligt kvarter. GAAAH ta mig därifrån. Inte riktigt, men nästan. Speciellt när det var mörkt ute och vi kände för att vi låser in oss i bilen så fort som möjligt, hehe. Två uppskrämda svenska tjejer på framfart. Woho. Vi lyssnade iaf på jullåtar hela tiden, vilket gjorde livet lättare. 
 
Det bästa var när jag sa något och Sofia hörde inte vad jag sa (kommer inte ihåg vad jag sa) och hon svarar: "Köpa what?"
AHAHAHAHA! Så galet kul! 
Lite senare under filmen (när vi var säkra i mitt rum) så börjar jag prata med Sofia på engelska. Det roligaste var att det tog oss båda ett tag att uppfatta det. HAHA! 
 
Nu är det dags för mig att sova (ca fem timmars sömn..korv) eftersom jag smiter till DC imorgon tidigt och därmed har jag förstört min ena sovmorgon i helgen. Nu blir det bara en sovmorgon på nästan två veckor. Uää.. 

Skriv en kommentar