hipphurrabamsefar.blogg.se

Baseballfredag

Publicerad 2013-09-29 i 2:a månaden

I fredags var jag på min första baseballmatch. Om man ser till att jag aldrig kunnat reglerna innan så var det ovanligt intressant. Jag kan förvånansvärt nog tänka mig att smita och kolla på fler matcher. Jag är ju mer en tös som föredrar snabba sporter, så som hockey. (Där har vi en sport jag gillar!) Men baseball var helt okej. 
Skaffade mig en Orioles keps. Bor i Baltimore så då får jag ju faktiskt ta och heja på dem. Tyvärr så förlorade vi stort. När vi smet så stod det 8-3 till Red Sox (Boston). Men aja, för mig var det ingen stor förlust eftersom jag inte har megakoll (ingen koll) på baseball. 
 
Min utsikt.
Det var en hel del folk.
 
Ursäkta mina suddiga bilder men jag är faktiskt ingen fotograf. 
 

Kommentarer (1)

Lillebror

Publicerad 2013-09-29 23:56:26

Hallå, det är ju brännboll... Hur kul är det på en skala? Tacka vet jag krocket med vår hemmagjorda bana och starkt tänjbara regler. Trist bara att Sebastian vann sist!

Svar: Ee, där har du allt fel! Det är lite (mycket) mer invecklat än brännboll. Undrar om du hade hängt med i reglerna.. hehe. Haha, trist? Det var allt talang från min brors sida ;)
Sofie Ekström

Skriv en kommentar