hipphurrabamsefar.blogg.se

Bed bugs?

Publicerad 2013-09-12 i 1:a månaden

Jag har utslag över hela kroppen som kom igår(ish?). De kliar och det är inte poison ivy. Min (o)vän ivy har hållit sig till händerna, så denne nye (o)vän har tagit i besittning hela kroppen, förutom ansiktet, istället. Ni får gissa er till vad jag tycker om det. Mamman och jag gick husesyn i min säng efter bed bugs men vi hittade inga, för säkerhets skull så tvättar vi allt ändå. Så ligger i sägen med en filt, kudde, lakan och känner mig som en inkräktare.
Känns som om jag är till en del besvär. Först får jag mig ivyn till vän och nu dessa andra fina utslag som KLIAR MIG TILL FÖRDÄRVETS DJUP. Poetiska jag. Så det blir till att tvätta hela dagen imorgon.

Förresten, har ni hört talas om att skolor kan stängas ner för dan om det är för varmt? Uppemot nästan en 40 grader idag skulle jag tro och jag sitter med Sofia (svensken som kom i lördags) på cafe HON och käkar middag. Tar upp mobilen för att säga mitt telefonnummer till henne då jag ser att jag har ett missat samtal från pappan och ett meddelande, där det står att ungarna slutar om 10(!!!) min!! Skolan har stängt för värmen!!! Halledar de missbrukar ju ACn i den skolan!
När jag frågar mamman om det senare så förklarar hon att inte alla skolor har AC (vilket förklarar en hel del!) och stänger en skola ner så stänger alla skolor ner (vilket inte alls är jätteförståligt!). Alla kommunala skolor då.
Vi avbryter alltså lunchen (vi var nästintill färdiga som tur var, men det blev tyvärr ingen efterrätt, jag som älskar choklad..) och jag skyndar mig hemåt. Det tar ca 20 min och som tur är så jobbar mamman hemma denna veckan så hon kunde smita iväg och hämta dem eftersom jag var borta och jag hade dött av värmeslag om de försökt få mig att springa till skolan för att få mig någorlunda i tid för att hämta upp kidsen!
Sista klankandet på skolan. De skickar mejlet 12:10 att ungarna slutar 12:45?? Hur tänker de där? Många jobbar ju för böveln och har antagligen ingen chans att smita därifrån. USA är allt bra konstiga ibland.

Finns mer to tell ya men jag ska sova nu och får tella mer imorgon. Och eftersom det ska regna imorgon så förväntar jag mig kyligare väder och vanliga tider!!

Skriv en kommentar