hipphurrabamsefar.blogg.se

EN MÅNAD

Publicerad 2013-09-20 i 1:a månaden

Jag har nu befunnit mig och bebott mig i USA i en månad. Får man lov att känna sig lite stolt över sig själv? Tack, även om ni inte samtyckt så hade jag tillåtit mig själv att känna mig stolt. Bara så ni vet var ni har mig liksom. 
 
Så vad har egentligen hänt sedan jag kom hit? 
  • Jag har flyttat in i en helt främmande familj, som jag egentligen visste nästintill nästan noll om. 
  • Jag har käkat på Cheesecake Factory. (Kanske inte något av det första man skulle skriva om man inte var jag, hihi.)
  • Har förvånat min värdfamlij över hur social jag är när det gäller att skaffa vänner. Kaching! 
  • Jag tror jag har förbättrat min engelska.
  • Blivit accepterad av barna mina. 
  • Saknat familj/vänner/Svearike.
  • Har insett att jag har gräsligt många fördomar om USA och jämför bokstavligt talat allt med Sverige. Vi har det bra i Sverige det ska ni veta! 
  • Insett att amerikanare som rena rama galningar, speciellt motorcyklisterna. (Man ser många utan hjälm vilket är ett rop på massa smärta, snabb död?)
  • Jag är skriven på ett gym för ett år framöver, finns nu ingen chans att smita hem. (Trodde inte detta om mig alltså. Wow, säger jag bara. Go me!)
  • Tankade idag halv tank för 140 spänn. Rena rama rånet ju..
  • Hittat WASA knäckebröd!! MUMMAKARDEMUMMA!!
  • Insett att amerikanska vägar inte är så farliga som man tänker att de är, om man bortser från att över hälften är rena rama galningar.
  • En svensk au pair, Sofia, har hittat hit två kvarter bort från mig. Snacka svenska om dagarna klagar jag icke på! 
  • Fikat på Hard Rock Cafe! GOTT! (Blir middag till helgen där.)
  • En svensk au pair som var på Training School med mig åker hem imorgon. Trist.
  • Hittat personer som tycker min längd är lite småkul. Är numera Joice's bebis. Jaha, det är iaf ingeting jag behöver sakna. 
  • Fått en bästa vän som heter/kallas Skype.
  • Kört vilse bland alla de amerikanska vägarna. 
  • Käkat B&J Kanelbulle-smak. Hallå, var ju tvungen att testa. Den var goood! Påminner mig väldans mycket om gammelmormors kanelisar. Så nu vet jag vad jag ska införskaffa när hemlängtan skriker för full hals. 
  • Testat Frozen Yoghurt och jag är tyvärr fast. 
  • Skrivit svar på brev som jag inte skickat än. Kom först till skott med att köpa kuvert idag, så förhoppningsvis så tar jag tag i det imorgon. Ha bara inte för mycket förhoppningar på det.
  • Insett att mina svenska börjar gå åt pipsvängen. Vad är egentligen "nexta avfart"??
  • Tror mig veta vad jag vill göra efter detta året. 
  • Bokat en weekend-kurs i Washington, där jag pallrar mig hem 3 credits. 
  • Insett att jag dricker för lite vatten. (Jaja jag vet. Ingen är förvånad och förmaningarna börjar hagla i era huvuden. Jag lovar, jag vet. Hör det enda hit.)
  • Varit i NY. TIMES SQUARE VAR LÄTT FETT BÄST!!! 
  • Förstått att jag är dålig på att skriva korrekt svenska = många särstavningar. Härda folket, det kommer nämligen bara bli värre med tiden.
  • Sist men inte minst. Åke har trevligt. 
     

Kommentarer (2)

Therese

Publicerad 2013-09-20 17:23:10

Vad roligt att läsa att du har det bra. Eller jag förstår det som det i alla fall. Vad har du kommit på att du vill göra nästa år sa du? :)
KRAM min saknade kusin!

Svar: Hehe, det tänker jag nog hålla på lite till. Ska se hur seriös jag är med det först. Men lovar att berätta när jag är mer säker ;) KRAMKRAM!!
Sofie Ekström

Ponta

Publicerad 2013-09-22 07:53:36

Jag är också stolt ska du veta! Jag vill gärna höras av via din bästa vän skype någon dag snart. vill även veta din adress så jag kan skicka brev :) KRAM PÅ DIG

Svar: Skype på ingång! Kommer kommer. KRAM
Sofie Ekström

Skriv en kommentar