hipphurrabamsefar.blogg.se

GRÖNT PAKET!!!

Publicerad 2013-09-25 i 2:a månaden

Äntligen får jag skriva den rubriken! Jag blir lika glad när det dimper ner ett brev/kuvert från folk (tro mig jag har fått en del, min värdfamilj är förvånad över mängden jag fått), men jag har väntat på ett gröngölingspaket sen jag kom hit och idag var min turdag! 
Öppnar bakdörren och släpper ut de galna ungarna som har en playdate i bakgården och öppnar brevlådan som sitter på väggen för att ta in posten. Som vanligt så hoppas man undermedvetet på att det ska ligga något till en i den dära lådan. När det visar sig att jag får verkligen anstränga mig för att få grepp om det så ligger däri (brukar bara vara några smala kuvert) så börjar hoppet spira inom mig. Jajamensan, vad möter mitt öga om inte detta otroligt fina glada gröna brev. Jag är dig djupt tacksam Therese! Eftersom jag vet att varje kvinnas mardröm börjar  för min del nästa vecka så kan det inte ha kommit mer lägligt. Nu gäller det bara för mig att hålla mig i någon dag till. Men se det ska jag lyckas med! 
Funderar på att smita till parken som jag dillat om tidigare så fort jag har möjlighet till det. Kanske tar mig en heldag där på söndag. Hade varit mysigt att gå runder där med mig själv och ha en liten minipicknick med MARABOU och POLLY och lite annat smått och gott (exempelvis en lunch?). Hittar alltid på något varje dag med någon (vem är inte förvånad..) så en heldag (halvdag) för mig själv? Sounds perfect! Njuta av äkta höstväder i min själv valda ensamhet. 
 
 
 
Ps. Älskar mina felstavningar. Vet att du också gör det Nicolina.

Kommentarer (1)

Therese

Publicerad 2013-09-25 08:10:28

Hahaha. Du är så söt Sofie och jag tycker så mycket om dig! Tänk att just det där paketet hade jag här i min hand för en vecka sen. Och nu är det hos dig så sjukt långt iväg. Tänk om jag skulle skicka iväg mig själv i ett sånt där paket. Tror du jag skulle vara hos dig om en vecka då? Drömma kan man ju alltid...

Svar: Ja, det hade varit något! Klagat hade jag inte ;) Puss på dig gullunge!
Sofie Ekström

Skriv en kommentar