hipphurrabamsefar.blogg.se

Härlig kväll!

Publicerad 2013-09-07 i 1:a månaden

Har haft en av de bästa kvällarna hittintils. De senaste dagarna har jag oftast jobbat till åtta, halv nio. Men idag slutade jag redan vid kvart i fem. Gillar läget alltså. 
Så i eftermiddags skrev en Au Pair från Colombia, Daniel heter han, till mig och frågade om jag ville följa med honom och Joyce, den mexikanska tjejen jag berättat om, för att gå ut och äta ikväll. (Om ni inte kommer ihåg så kom Joyce samtidigt som mig och det tar lite mindre än fem minuter att gå till hennes hus.) Lätt att jag vill det liksom. Så jag sticker över till Joyce's hus för att möta upp henne och Daniel där, sen så går vi i ca 20 minuter ner till 36 Avenue (tror jag det var) och sticker in på restaurangen Cafe HON. OJOJOJ vad gott det var säger jag bara! Bra priser, god mat, bra service och fantastisk dessert! (Känner ni mig så vet ni att jag älskar fika. De som inte känner mig brukar även de veta att jag älskar fika. Går ju inte att hålla tyst om en sådan sak.) Sen så var ju inte sällskapet så dåligt heller. Blev extra tip för hela körret till servitrisen. Hoppas hon blev glad. 
 
Alltså, om det finns något ni ska testa när ni är i USA är det deras Crobb Salad. Den är helt amazing. Den har advokado i sig, vilket verkligen inte är min favorit, men tar man det med annat så är det nemas problemas! Så jag åt det till kvällsmat/middag. 
Sen så till desserten. Tog något som Daniel rekommenderade. Den hette Devils någonting. Han sa till mig och Joyce att vi borde dela på den för att den är maffig. (Vi såg kakorna/tårtorna när vi kom in och de är höga, runt två decimeter!) Men jag som är gottegrisen själv beslöt mig för att äta en själv. Det var fransk choklad tårta typ. Alldeled ljuvlig! Känner att jag hade kunnat pressa ner den men alla (även servitrisen) sa att det är ytterst få som kan äta upp den och jag ville inte verka för girig så jag beslöt mig för att ta med sista biten hem. Men den hade kunnat slinka ner alltså! Tyckte inte den var såå stor. Eller visst den var stor, men jag hade tänkt mig den större. Så för att inte verka för awesome och cool (läs girig och gottegrisaktig) så käka jag inte upp den. Men jag tog med mig resten hem, så det ligger och väntar på mig i kylskåpet till imorgon kväll! Nu när jag ligger här i min säng så är jag rätt glad att jag inte åt upp den, men tro inte att jag inte tänker försöka nästa gång jag sticker dit, för dit ska jag verkligen igen! 
 
Imorgonkväll blir det antagligen film och lita resterande chokladtårta! Mumma kardemumma!!
 
Btw så måste jag gå upp vid klockan sex imorgon för det är Au Pair möte/LCC möte och vi ska gå i en parad (kommer inte ihåg hur långt) och vi ska vara där vid 7:30. Jag ska köra, Daniel har en GPS, min värdpappa sa att det tar ca 20-30 min dit och Joyce värdpappa sa 1 timme. Tror ocg hoppas att min värdpappa har rätt. Stämmer iaf med google maps. 
 
Okej sista saken som jag måste berätta om. Det är KYLIGARE! Inte bara på morgonen utan även under dagen! Inte så att det är 20 grader utomhus men iaf 25 och det är en stor förbättring! Ikväll var det alldeles lagom utomhus och tjocktröjan åkte på utan att man fick en endaste svettdroppe. ÄLSKART! 

Kommentarer (1)

C

Publicerad 2013-09-07 10:14:09

25 grader och du har tjocktröja?! Så inte okej!

Svar: HAHA, lilla vännen! JAG råkar ÄLSKA tjocktröjor och 25 grader var det under dagen och detta var på kvällen runt tio då det var ca 20 grader ute. Så det känns faktiskt helt okej att ha tjocktröja på sig ;)
Sofie Ekström

Skriv en kommentar