hipphurrabamsefar.blogg.se

Helgen som försvann

Publicerad 2013-09-16 i 1:a månaden

Så helgen alltså. Den har varit bra. Känns overkligt att den är över nu, den började ju precis? Hur som haver så var jag i lördags med Sofia (svensk), Anni (finsk) och Claudia (Colombiansk). Vi började med en parad som var på 36th St. Samma gata där Cafe HON ligger på. Det var väldigt mysigt och galet mycket folk för att inte vara en så stor parad/marknad. Det roligaste var nog när vi märkte att de hade toalettrace. Jag skojar inte. Folk hade byggt lådbilar av olika slag och var tvungen att ha en toastol som stol. Fy vad jag skratta när jag märkte det. Hihi. Efter det så bestämde vi att vi skulle sticka till Hard Rock Cafe på kvällen (PONTA!!!). Jag och Sofia tänkte oss att vi skulle äta kvällsmat där men det var inte riktigt vad de andra tänkt. Så när de hämtade upp oss så stack vi till ett hamburgarställe som heter Five Guys. Vi tror att det heter så eftersom det bara var fem personer som jobbade där ;) Makes sense. Så galet goda hamburgare! Som hemmagjorda, både hamburgarna och pommesen. Doncan ligger nere på 1 av 10 nu (förutom deras oreoglass). Sen så stack vi hem till Claudias "pojkvän" eller pojkvän som är amerikanare. De dejtar iaf. Vi visste inte riktigt detta innan vi kom dit så allting kändes lite småskumt i början. Men vi hade kul iaf. Sen bar det iväg till Hard Rock Cafe. Köpte mig en brownie med glass. Den kom rykande het och var alldeles ljuvlig! Kom hem vid halv ett tror jag. 
Igår så stack jag och Joice in till Baltimore och mötte upp Egly (brase). Sen stötte vi på några andra Au Pairer, varav två hade varit med på Hard Rock Cafe kvällen innan, så det var bara jag som visste vilka de var, och den den andra var mexikanare och kom för en vecka sedan. Så jag, Joice och Egly stack till Cheesecake Factory först och kökade våran första cheesecake. Så galet god, men mäktig! Var mätt resten av dagen och då käkade jag den vid halv fyra kanske? Och jag hade inte ätit middag. Sen så stack vi in i gallerian och efter det så mötte vi upp de andra tjejerna och stack till Fells Point. Så galet fint. Vi smet in på en irländsk bar, för några av tjejerna var hungriga och satt där tills lite innan åtta kanske. Mycket trevliga allihopa! 
Nu kommer jag till det lilla jobbiga. Egly behövde skjuts hem och jag erbjöd mig att köra henne hem. Hon bodde nära sa hon. Vi körde och körde och körde. Att köra henne hem var inget jag oroade mig för utan det jag började oroa mig för var att jag hade ingen aning om hur jag skulle ta mig hem! Vi svängde nämligen här och här och där och där. Varken jag eller Joice har gps. Så väl framme hos Egly så frågar hon sin värdpappa om han kan vissa oss vägen. Så han ger mig vägbeskrivnignen (sist jag fick vägbeskrivning så var jag vilse efter en kvart..). Så jag och Joice tackar och lovar att höra av oss när vi kommer hem. Vi satt och hade hjärtat i halsgropen och var lite rädda (okej rätt mycket) över att vi skulle köra vilse och hamna kanske i Washington eller i Tjotablahejtan! Tjotablahejtan var vi nog räddast för. När vi till slut såg vår exitskylt så blev vi heelt överlyckliga och hjärtat damp ner på rätt plats. Det tog mig ett tag innan jag kunde somna eftersom jag kommit upp i varv efter den resan. Så istället för att det tog 10 min hem så tog var jag hemma först halv tio, ca 1,5 timme senare. Men jag är glad att jag kunde hjälpa Egly komma hem! Så slutet gott allting gott. 
Allt detta ledde till att jag äntligen tog tag i att snacka med min vm om en gps. Jag sa att jag kan pröjsa för den men jag känner att jag behöver en. Finns så många vägar överallt och alla gator ser nästintill likadana ut. Hon blev lite tyst när jag tog upp det men hon skrattade gott åt mig när jag påstod att jag tycker alla hus ser likadan ut, hehe. Hon sa att hon skulle prata med vp om det och även att jag kunde ta upp det med honom i veckan. Så jag hoppas på att det blir ett bra slut även på gps frågan. 

Kommentarer (2)

Pontaaa

Publicerad 2013-09-19 17:03:56

ÅHH vhsjsjakakaaba

Pontaaa

Publicerad 2013-09-19 17:05:00

hard rock café alltså! Gissa om jag är avis!

Svar: Du + jag + Hard Rock Cafe = när jag kommer hem
Sofie Ekström

Skriv en kommentar