hipphurrabamsefar.blogg.se

Känner mig duktig

Publicerad 2013-09-05 i 1:a månaden

Eller tja, jag känner mig duktig om man håller sig till eftermiddagen och senare. Resten av dagen kan jag skippa. Det är pinsamt att ens tänka på vad jag gjorde (snarare inte gjorde). 
Men Sam hade en playdate idag efter skolan. Jag var lite smånervös inför det, första gången och allt, men allting flöt på riktigt bra. Jag behövde bokstavligt talat inte gör någonting. De lät Keller vara med och leka så i ca 2 timmar fixade jag undan lite disk, tvätt, städade mitt rum och gjorde en lista på saker jag ska ta itu med imorgon. Så där kom en av sakerna som jag känner mig duktig över. Jag städade mitt rum. OM det behövdes. I'm so proud of myself I think I'm gonna cry! 
Sen så flöt allting på väldigt bra ikväll, förutom en incident då killen kinkade till sig. Är man trött så är man, men man får verkligen lära sig tålamod när man passar barn. 
Och sista saken jag är nöjd med. Jag har svarat folk. Jag är väldigt dålig på att svara folk, sämre än vad jag trodde. Men det är ofta jag ser att någon skrivit något och så kollar jag på det men kan inte svara just då och sen så glömmer jag det. Det känns nog igen hos många så jag känner mig rätt lugn. Dessutom om man känner mig så vet man att jag inte är världens snabbaste på att ge respons. 
 
Nu försvann den lilla lusten jag lyckats skrapa fram för att skriva detta så här slutar detta unika inlägg. Have a nice life gott folk! 

Kommentarer (1)

Therese

Publicerad 2013-09-05 12:11:08

SOFIE! Vilken fin blogg du har och vilken fin människa du är! Vad skönt att du mår lite bättre nu och att hemlängtan släppt lite. Jag är lite avundsjuk/avundfrisk på dig, och jag är väldigt imponerad av dig att du vågar göra det du drömt om även om det är sjukt jobbigt till en början. Vilket äventyr du får vara med om! Jag ser framemot att få följa dig här. Skype snart?

Svar: THERESE! Jag tackar över att du tycker jag är modig. Som du vet så har jag mest tyckt jag varit dumt som gjort det, men nu är det väldigt bra! Ikväll har jag haft en av de bästa kvällarna faktiskt. Så det är asgött! Äventyr så det osar om det och det gillar vi! Skype = SJÄLVKLART! Avslutar med att säga att DU är bra och jag SAKNAR dig!
Sofie Ekström

Skriv en kommentar