hipphurrabamsefar.blogg.se

Tandläkarbesök utan gps

Publicerad 2013-09-24 i 2:a månaden

Igår så skulle jag skjutsa ungarna till tandläkaren. Från de att de slutade hade jag mindre än 45 minuter på mig att hitta dit med hjälp av instruktioner på en lapp + att jag skulle ta mig till andra sidan Baltimore och kära lite ut och sen in igen på en massa småvägar. För mig är det lika med omöjlogt uppdrag! Så istället för att chansa och hoppas på att man har extrem tur och hittar dit utan att köra vilse en endaste gång så bestämde jag mig för att ta det säkra före det osäkra och sätta på internet så jag kan använda gps:en på min mobil. Tack och lov för att jag gjorde det! Utan den så hade jag varit vilse efter att jag tagit väg 83 S. Körde inte fel en endaste gång tack vare det. Så lycklig för att jag ska köpa en gps i helgen. Ska köpa mig en bra en! Nej, jag ska köpa mig en dålig. Dah..
Väl framme hos tandläkaren så skulle man fylla i inte bara ETT papper utan TRE! När var deras senaste tandläkarbesök, kontaktperson om inte föräldrarna nåss, vilket innebär namn, telefonnummer och adress. Som om jag vet någon annans adress förutom min?? Ne se det vet jag icke så det blev ett par sms till mamman för att reda ut visa saker. Tror att det i vanliga fall tar runt 5 minuter eller mindre för en person att fylla i blanketterna, men för mig tog det mer eller mindre 30 min. Sam fick hjälpa mig en del. Haha, jag hade ju ingen koll! 
 
Till kvällsmat gjorde jag hamburgare och green beans. (Kommer inte ihåg vad det heter på svenska och jag pallar inte kolla upp det. Ni anar inte hur många ord jag har tappat och tappar. Fråga bara Sofia, annars kan ni också ta ett skypesamtal med mig så kommer ni märka det inom bara någon minut.) När jag gjorde hamburgarna så hade jag lök i det men se det gillade inte Sam när hon tog första tuggan. Hon sa att de var äckliga. Tack för den. Jag gillade dem och Keller sa att de var okej. När Chris kom hem så förvarnade jag honom att de kanske var lite smaklösa eftersom jag inte riktigt förstått mig på deras kryddor än. Men han sa att det luktade väldigt gott och se han tyckte väldigt mycket om mina hamburgare! Då steg humöret lite efter tjejens utbrott på dem. Men hon käkade upp den, som hon skulle, även om det var lite klagomål. 

Skriv en kommentar