hipphurrabamsefar.blogg.se

Hem från sjukhus med bruten arm.

Publicerad 2014-04-26 i 9:e månaden

För att klargöra en sak, det är inte jag. 
Tösen hade springklubb i eftermiddags och snubblade helt plötsligt och ramlade rakt ner på sin arm. Hon bröt handleden på två ställen! Så denna eftermiddag var väldigt stressig i någon timme. 
 
Så jag sitter hemma vid matbordet med datorn framför mig och luskar och funderar på vad jag borde göra till hösten samtidigt som jag kollar på lite F.R.I.E.N.D.S. Anni ringer mig och jag svarar glatt. Vi har redan pratat i telefon innan och det är ju inget konstigt med att hon ringer, tills hon meddelar att Sam har antagligen har brutit armen. 
Direkt när vi lagt på så ringer jag föräldrarna. Vm svarar inte så jag ringer vp och förklarar situationen för honom. Frågar om han vill att jag ska åka till sjukhuset, han svarar ja tack. Jag löser så att någon tar Keller och sen så beger jag mig till sjukhuset.
På vägen dit så ringer vm och hon säger att hon är på väg till skolan för att hämta Sam och ta henne till sjukhuset. Jag säger att jag är på väg till sjukhuset där de sa till mig att Annis vp är med Sam. Hon blir förvirrad och säger att de hon har snackat med har sagt att Sam var på skolan. Så jag väntar vid sjukhuset tills hon ringer igen och sen sms:ar vp om jag kan hämta Keller. Så två förfrågnignar och jag får ringa upp Anni igen och kolla info för att sen ringa upp vm igen och meddela vad jag fått reda på. Sen beger jag mig till kompisens hus för att hämta Keller men kommer till ett tomt hus. Jaha? Då har alla missuppfattat varandra och de väntar tydligen utanför vårt hus, så jag beger mig dit och hittar dem utanför. Väl inne så kan jag äntligen ta och börja slappna av igen. Men oj vad jag var nervös för tösen. 
 
Killen gör sin läxa (han var på mammans jobb igår under dagen så han fick läxa över helgen) och jag låter honom titta på tv för att lugna ner honom över hans oro för systern. Vp kommer hem och han beställer pizza och vi kollar på en film och väntar på att de ska komma hem från sjukhuset. När de väl kommer så är Sam på glatt humör (inte riktigt vad vi förväntat oss) och tycker livet är okej. Hon kan tyvärr inte simma längre men spela hornet kan hon iaf. Så det är positivt! Hon har verkligen sett fram emot konserten som är om en månad! Så är lycklig att hon inte missar den. 
 
Nu är jag äntligen på mitt rum och kan slappna av lite. Tänt alla mina ljus, för att de luktar gott och jag gillar ikea ljus, och ska nog snart kolla på lite mer av F.R.I.E.N.D.S. 
Jobbar i helgen både lördag och söndag så måste se till att inte vara för trött. 
 
Peace out gott folk! 

Skriv en kommentar