hipphurrabamsefar.blogg.se

Lilla Jönssonligan

Publicerad 2014-04-03 i 8:e månaden

Fick för två timmar sedan ett riktigt sug efter Jönssonligan. Jag satte på Cornflakeskuppen och kände hur nostalgin flödade! Hade helt glömt bort hur roliga de är. Är det någon mer än jag som har missat att Sickan läspar? Haha, aldrig lagt märke till det förr. Men min absoluta favorit är Ragnar! Han är killen med stil! Men sen är ju inte Harry med alla sina smällare helt fel heller, han är ju för underbar.
 
Jönssonligan kollade jag hur mycket som helst på när jag var mindre så det var fantastiskt att kolla på dem igen! Alla de olika dialekterna som folk pratar i filmen. Finns ju nästan ingen som har samma. Redigt grova dialekter med. Kära, härliga, svenska dialekter!
 
Inte det roligaste videoklippet men det enda jag hittade. 
 
Ragnar: Farsan, syrran, morsan,och jag har varit uppe hela natten och meckat. Fick den färdig imorse. En flådbil.
Sickan: Flådbil?
Ragnar: En flådig lådbil blir en flådbil! Lysande va!?
 
Sickan: Jag har en plan.
Ragnar: Nu igen..?
Harry: Kan du inte ha något annat som omväxling ibland.

Skriv en kommentar