hipphurrabamsefar.blogg.se

Petraveckan

Publicerad 2014-04-14 i 8:e månaden

Nu var det allt länge sedan jag skrev, men har som sagt varit upptagen. 
Petra anlände i tisdags och efter lite åkande fram och tillbaka så satt hon äntligen i sätet bredvid mig och vi kunde börja våra dagar tillsammans. Jag får erkänna att när jag såg Petra på stationen så blev det hoppande, skrikande och någon tår fälldes. Av mig då mest, hehe. 
Keller var på lacrosse så vi körde och hämtade honom och åkte sedan hem och hon fick träffa resten av familjen. Vi åt, bar upp hennes packning till mitt rum och slog oss sen ner på sängen och snackade om allt som hänt sen sist. Jag kunde inte fatta att hon var där. 
 
På onsdagen så tog jag barnen till skolan på morgonen och sen under dagen så åkte vi med Anni till Barnes and Nobles för hon skulle köpa present till sitt värdbarn och sen var vi hemma lagom till lunch. Barnen hämtades och de var som små änglar! Gjorde allt man bad dem om och klagade nästintill ingenting. På kvällen gick vi ut och åt på en mysig restaurang, Mount Washington. Där satt vi i några timmar. 
 
Torsdagen under dagen så segade vi oss i sängen rätt länge och sen så tog vi oss en promenad i sommarvädret (+22) där jag visade henne mitt område. Barnen var små änglar även denna dagen! (Jag undrar vad Petra gjorde med dem.) Kvällsmat åt med familjen eftersom det blev sista kvällen innan de åkte. Sen hängde vi på mitt rum resten av kvällen. 
 
På fredagen så körde jag Till (tysken) till busstationen och sen när jag kom tillbaks så gjorde vi oss redo för att åka ner till hamnen och sen köra till Arundel Mills för lite shopping. Vi gick runder hela hamnen och sen käkade vi på Five Guys där Petra höll med om att det var en av de godaste hamburgarna hon ätit! Vid Arundels så shoppade vi lite och sen köpte hon en av de godaste milkshakesen ever. Hon blev riktigt mätt på den, haha. 
På kvällen så åkte vi till Ikea för att äta påskmiddag med Klara och hennes kusin. Det var väldigt trevligt och efteråt så åkte vi och kollade på Captain America 2. Väldigt bra film och sjukt snygg skådespelare! 
 
Lördagen begav vi oss till Washington. Tog oss ett bra tag att komma dit och sen ännu ett bra tag att hitta parkering. Det var nämligen festivaldag och så galet många människor och bilar. Men efter många om och men så hade vi parkering och vi började turistandet. Det var galet skön och varm dag och vi hade riktigt trevligt i huvudstaden. Efter några timmar var vi helt slut och begav oss hemåt igen. Vi käkade tacos och Anni och Claudia kom över ett litet tag. 
 
Söndagen så gick vi upp tidigt och begav oss till flygplatsen, ckeckade in hennes bagage och sa hejdå. Men det var inte så jobbigt att säga adjö som jag trodde. Antagligen för att det slog mig att jag träffar henne om lite mer än fyra månader. 
Vid middagstid så kom Anni och Claudia över och sen åkte vi och handlade lite för vår BBQ/grillning som stod på schemat. Åkte och hämtade Klara sen efter handlingen. Sen bestod resten av eftermiddagen och lite av kvällen av ätande och snackande. 
När de andra åkte så körde jag hem Klara med och sen tog jag tag i att städa upp efter oss. 
Somnade i soffan och har något svagt minne av att jag går upp mitt i natten och lägger mig i min säng. 
 
Bilderna som togs under veckan kommer senare. 
 
 

Skriv en kommentar